Nepoučitelní obchodníci. Na pultech obchodů se objevuje stále více padělků

22. 6. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Boj s prodejem padělaných výrobků se příliš nedaří. Obchodníci je nabízí stále častěji. Při koupi jakých značek by se měl mít zákazník na pozoru?

První tři měsíce tohoto roku nepřinášejí zrovna lichotivá čísla, co se prodeje padělaných výrobků týká. Jen za první čtvrtletí odhalila a následně zabavila Česká obchodní inspekce 13 500 kusů padělků v hodnotě originálů 32 milionů korun.

O tom, že se tento nekalý obchod nedaří potírat, svědčí fakt, že jde téměř o sto procent více kusů padělků než za stejné období v roce 2017.

Psali jsme: Majitel stánku prodával padělky za miliony korun, při kontrole ale utekl

Inspektoři v rámci kontrol, kterých za první tři měsíce podnikli na 472, ověřují dodržování § 8 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, při nabídce, prodeji a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví. Podle tohoto ustanovení se zakazuje nabízet za účelem prodeje, prodávat a skladovat výrobky porušující některá práva duševního vlastnictví nebo neoprávněné užívání chráněné značky.

Během kontrol bylo v tomto období zjištěno porušení předpisů v 363 případech. Z tohoto počtu u 149 kontrol bylo zaznamenáno porušení zákazu nabízení, prodeje a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, což v procentuálním vyjádření představuje 31,6 %, upřesňuje Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce.

Jaké značky převažují?

Obchodníci nabízí celou škálu padělaných výrobků. Od oblečení, obuvi, po kabelky, ale i hračky. U padělaných výrobků převažují značky Salomon, Pokémon, Nike a Adidas.

Co bude se zabaveným zbožím? 

Česká obchodní inspekce pravomocně uložila v 1. čtvrtletí 2018 celkem 495 pokut v hodnotě 7 124 800 Kč. Zajištěné výrobky, u kterých bude pravomocně rozhodnuto o jejich propadnutí anebo zabrání, budou následně zničeny nebo využity k humanitárním účelům.

Fotogalerie: Tento stánek ve Vyšším Brodě prodával padělky

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).