Nepoučitelní provozovatelé e-shopů. Stále klamou své zákazníky

30. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Česká obchodní inspekce provedla za první čtvrtletí letošního roku více jak 300 kontrol u internetových obchodů. 85 procent kontrolami neprošlo s čistým štítem.

Kontroly České obchodní inspekce v oblasti internetového obchodování se zaměřily především na plnění povinností vyplývající ze zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších právních předpisů. Z 315 byly odhaleny nedostatky ve 269 případech. Sankce dosahují více jak 1,3 milionu korun. Nutno ale připomenout, že se kontroly ČOI cíleně zaměřují na problémové obchody a výsledky kontrol tak neodpovídají stavu celé tuzemské e-commerce.

Česká obchodní inspekce tento stav mimo jiné přisuzuje nedostatečné znalosti provozovatelů e-shopů v oblasti změny zákona o ochraně spotřebitele, která od února 2016 obchodníkům ukládá také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný

Psali jsme: Mimosoudní řešení sporů při ČOI? Podnikatel neodpoví, dostane vysokou pokutu

Nejčastější nedostatky

  • Prodejci používali nekalé obchodní praktiky a klamavé konání, které jsou trvajícím problémem českých e-shopů. 
  • Provozovatelé prodeje zboží přes internet nejčastěji uvádí nepravdivou nebo pravdivou, ale zavádějící informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
  • Provozovatelé neinformují spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
  • Provozovatelé nedodržují povinnost stanovující prodávajícímu informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.
  • Prodejci se dopouští klamavého opomenutí.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).