Minulý týden došlo k mimořádné výměně SSL certifikátu na produkčním prostředí příjmové strany systému EET. Tato technická změna nesouvisí s pokladními certifikáty poplatníků, které slouží k podpisu datových zpráv s údaji o evidovaných tržbách.
I přesto, že byl prodloužen odklad elektronické evidence tržeb až do konce letošního roku jak pro subjekty, které spadaly do prvních dvou vln (tedy velkoobchod, maloobchod, stravovací a ubytovací služby), tak pro subjekty, které měly původně začít evidovat od 1. května, celá řada poplatníků tržby eviduje dál.
Psali jsme: EET se stopne pro všechny podnikatele do konce roku 2020
Povinnost evidovat tržby vzniká subjektům, bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadají, k datu 1. ledna 2021. Pozastavení EET se týká běžného, zjednodušeného i zvláštního režimu evidence tržeb.
Finanční správa doporučuje poplatníkům, kteří v současné době evidují tržby nad rámec evidenční povinnosti, aby se ujistili, zda jejich pokladna odesílá data. Pokud by zaznamenali jakýkoli problém s navázáním spojení pokladního zařízení s příjmovou stranou EET, je nutné zkontrolovat nastavení pokladního zařízení, případně se obrátit na dodavatele tohoto pokladního zařízení.
Čtěte také: Od července klesá DPH na 10 % na další služby, zavádí se i loss carryback
Nelze vyloučit, že některá pokladní zařízení, která mají přísnější kontrolní mechanismy nad rámec technické specifikace, nebudou po výměně SSL certifikátu fungovat správně (nebudou odesílat datové zprávy a budou tisknout účtenky s kódem PKP),
uvádí finanční správa na webu etrzby.cz.