Názory k článku Nepříjemné prodavačky dokážou obchodníkovi zkazit jeho byznys

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2010 9:17

    Patrik Chrz
    Podle mého názoru jde o špatnou motivaci ze strany majitele obchodu. Ve většině případů je prodavačce prostě jedno, jestli se zboží prodá, nebo nikoliv. Ona dostává svojí (většinou dost mizernou) hodinovou mzdu a tak razí heslo "rozčilovat se budu maximálně do výše mého platu".
    Osobně nevidím problém v "neviditelném" prodavači. Naopak, mám toto anonymní nakupování rád a proto upřednosťuji velké supermarkety před malými prodejnami, kde si nemůžu zboží ani v klidu prohlédnout, aniž by se na mě někdo "vrhnul", ale jsem rád, když vím, kde můžu prodavače sehnat (ideálně u nějakého "informačního kiosku"), když ho potřebuji.

    Pracoval jsem pro malou firmičku i nadnárodní společnost a rozdíl byl podstatný. V té malé firmičce jsme všichni za firmu doslova "dejchali" a snažili jsme se zákazníkům maximálně vyhovět (pravda, nešlo o typický obchod, ale velkoobchod s drahými hodinkami) a to všichni, ne jen obchoďáci.
    Pak jsem pracoval pro nadnárodní společnost a viděl jsem, jak to tam mají prodavačky neuvěřitelně "na háku". Přestože jsme měli nějaké dvě stovky prodejen, tak jednotlivé vedoucí poznal po hlase, protože volali neustále ti samí (cca 5 lidí). Ostatní prodavačky když např. šlo zboží přes pokladnu za špatnou cenu, tak řekly zákazníkovi, "že když ho nechce, ať ho vrátí do regálu", atd.

    Hodně firem při najímání zaměstnanců kouká jen na to, kolik je bude stát a podle toho pak osazenstvo vypadá. Ale že jeden kvalitní zastane víc práce (a firmě přinese i několikanásobně víc peněz), to už si neuvědomují.

    Ještě k těm vlezlým prodavačům - co mě neuvěřitelně štve jsou různé infolinky, kde se přestavují operátoři "u telefonu xy, jak Vám mohu pomoci", to je něco tak naprosto vlezlého, že mám chuť okamžitě zavěsit a volám na linku jen v nejvyšší nouzi, když to nelze řešit jinak :(
  • 17. 6. 2010 21:40

    Inkvizitor (neregistrovaný)
    Je otázka, co znamená "neviditelný prodavač". Já například nemám taky rád otravy, kteří ze zákazníka dělají nesvéprávného idiota, který neví, co vlastně hledá. Na druhou stranu když potřebuju poradit, tak mě nebaví ve velkém obchodě hledat nějakého zaměstnance přes 5 uliček, abych se dozvěděl, že on je z oddělení vajec a já potřebuju někoho z oddělení majonéz. Co se týče "nepříjemných" prodavačů, je to otázkou spíše osobnosti a sociálního talentu dotyčného prodavače, aby dokázal odhadnout míru a rozpoznal rozdíl mezi zdvořilostí a vlezlostí.

    Holky (a kluci) ne infolinkách jedou podle scénáře, který nepsali. To se holt nedá nic dělat. Spíš mě štve ten rozcestník na začátku, kde si člověk vyslechne 10 předvoleb, které ho skoro nikdy nezajímají a pak stejně musí vyčkat na operátora. V horším případě musí dokonce zvolit "máte-li jiný požadavek, stiskněte X".
  • 16. 6. 2010 18:10

    Karel (neregistrovaný)
    Jsem silně introvertní. Preferuji obchody, kde je zboží vidět a mohu si ho sám prohlédnout. Nerad jednám s neznámými lidmi, pokud to není nutné nebo výhodné. A proto mi hrozně vadí:
    1. Když už u dveří do obchodu stojí člověk, co mě zdraví
    2. Když kolem mně krouží prodavačky, koukají se co dělám a mají neustále neodbytnou potřebu nabízet pomoc
    3. Když se se mnou někdo z prodavačů snaží zavést společenskou řeč - já ty lidi neznám, proč bych jim měl říkat víc než pozdrav (to je slušnost) a případně jaké je právě venku počasí, nebo kolik je hodin?
    4. Chápu, že jejich cílem je prodat, ale pokud se ptám, zda mají plastové prkénko do kuchyně, tak opravdu nemám zájem koupit si sadu keramických nožů

    V obchodě čekám:
    1. Že prodavačky budou příjemné a důstojné. Ne kyselý ksicht a ne povídání o tom jak je práce nebaví. Ale také ne dotaz "jak se vám vede", protože je to cizí člověk. Pokud tam chodím pravidelně a od vidění se už známe, pak možná.
    2. Místo aby prodavačky poletovaly po krámě a každému se podbízely, tak aby měly pevně stanovené oblasti, kde je najdete, pokud potřebujete pomoci. Výborně to má uděláno Bauhaus. Mizerně naopak Datart, ačkoliv to mají velmi podobné. V Bauhausu dojdu k informacím dané oblasti (železářství, sanita atd.), rozhlédnu se a vidím prodavače. V Datartu mě nejprve několik různých prodavačů osloví zda něco nepotřebuji, a o pár minut později, když potřebuju poradit, tak nikde nikdo (protože vyhmátli někoho, kdo pomoc chtěl, a nasáčkovalo se jich u něho pět)

    Závěr - asi se shodneme, že nepříjemná prodavačka kazí byznys. Ale asi se neshodneme v tom, co už je příjemné (povídání o počasí, neustálé nabídky pomoci, vnucování jiného zboží). Mně osobně by od nákupu odradilo jak to co je v glose popsáno jako nešvar, tak to co je v glose popsáno jako ideál. Takže do obchodu postavit nejlépe prodavačku s empatií, která by poznala, ke komu jak přistupovat.

    PS: Vypozoroval jsem a mám od přátel potvrzeno, že absolutním zabijákem je, pokud je majitel obchodu nebo prodavač vystaven přededveřmi obchodu. Tak nějak to na lidi působí dojmem vyhazovače a vzbuzuje mrazení, jako byste vstupovali někam, kde vás nechtějí. Bohužel řada drobných podnikatelů to vidí jinak.
  • 16. 6. 2010 18:45

    Obyvatel (neregistrovaný)
    To je zajimave, vzhledem k tomu ze vetsina zbozi u nas stoji v prepoctu CZK -> EUR stejne ci casto mnohonasobne vice nez na zapad od nas, tak zrejme proto, ze na prodej jsou vyssi naklady a prodavaci/-cky timto maji vyssi mzdu, ne ? :-)
  • 17. 6. 2010 21:43

    Inkvizitor (neregistrovaný)
    Asi těžko. Spíš jsme se zapozicovali jako drůbež, kterou každý oškube. Prodavač dostane nejnižší možný plat a zákazník co nejvyšší cenu. A to se ještě šíří zvěsti, že zboží, které se k nám vozí, je horší kvality, než zboží stejné značky třeba v Německu.
  • 16. 6. 2010 21:17

    Izak (neregistrovaný)
    Pokud da prodavacce provize z prodeje, tak bude mila, usmevava a rada proda ... skoro jako kdyby tam prodaval/a majitel/ka
  • 17. 6. 2010 20:57

    Hanz (neregistrovaný)
    článek mě moc pobavil, musím souhlasit. Ke většině českých obchodů, ale i jiných zařízení, kde se člověk tváří v tvář setkává se zaměstnanci ( hospody, úřady, nemocnice ... ) , jako by platilo nesmrtelné: "Měl hospodu, ale byl pořád naštvanej. Chodili mu tam lidi ... " Vždy mám nutkání se takových lidí slušně zeptat, zda by nechtěli raději své místno uvolnit dalším deseti, co čekají na jeho flek pracáku, když ho ta práce tak se..
  • 2. 7. 2010 17:40

    hu.pik (neregistrovaný)
    Klidně dám své misto prodavačky ku prospěchu ostatním kazdý jiste z pracaku bude chtit pracovat za 7000 kč a delat nezakonne 16 ctky ci 18 ctky celej tejden a jeste ke vsemu mu nebudou počítat hodiny .. scitat nektere dny do jednoho a tim prichazet o stravenky...
    Kazdej .. uprimne kazdej to po tejdnu vzdal a utekl přímo z pracovište ..(Penny) konkrétne Turnov .. Mnichovo Hradište a pod.

    Jen si to zkuste .. budete tam sami na jedne kase pac tam jiz nikdo jiný neni a vedouci co bude obcas delat skladnika a fronta az k mrazakum.
    Na wc si skocite leda tak ve snu a poobedvate tluste od sunky u kasy
    Po zaviracce pak doplnujete regaly a uklizite kram (popripade delate preceneni) a to vám da tak do pulnoci vecer(o přeceneni a inventurach to je tak do 2 do rana)..

    Uvítaj vas tam a ihned zamestnaj pac tam maj malo lidi vetsina uz utekla a udelala dobre ..
  • 22. 10. 2013 18:19

    Klara (neregistrovaný)

    Taky se divím, že v dněšní době, kdy je nouze o práci ještě někdo zaměstnává personál, který mu odhání zákazníky. Nejvíc mě vytáčejí nafoukané slepice třeba v parfumériích, které tam přifrčely mnohdy z fabriky od pásu a myslet si, že "madam" pošleme na školení a bude to super, tak to je velký omyl, protože školení není patent na rozum, ani převýchova. Pokud má někdo IQ"pokojové teploty", tak mu nic nepomůže, ale dokáže přivézt obchod klidně i ke krachu.To, že nemají motivaci, nebo že je někdo špatně platí? Koho to zajímá?! "Dámy" prodavačky, když přijdou do restaurace, salonu, na masáž, do lázní, k lékaři, taky očekávají za svoje peníze 100% plný servis, že?!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).