Názor k článku Nepříjemné prodavačky dokážou obchodníkovi zkazit jeho byznys od Karel - Jsem silně introvertní. Preferuji obchody, kde je zboží...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2010 18:10

    Karel (neregistrovaný)
    Jsem silně introvertní. Preferuji obchody, kde je zboží vidět a mohu si ho sám prohlédnout. Nerad jednám s neznámými lidmi, pokud to není nutné nebo výhodné. A proto mi hrozně vadí:
    1. Když už u dveří do obchodu stojí člověk, co mě zdraví
    2. Když kolem mně krouží prodavačky, koukají se co dělám a mají neustále neodbytnou potřebu nabízet pomoc
    3. Když se se mnou někdo z prodavačů snaží zavést společenskou řeč - já ty lidi neznám, proč bych jim měl říkat víc než pozdrav (to je slušnost) a případně jaké je právě venku počasí, nebo kolik je hodin?
    4. Chápu, že jejich cílem je prodat, ale pokud se ptám, zda mají plastové prkénko do kuchyně, tak opravdu nemám zájem koupit si sadu keramických nožů

    V obchodě čekám:
    1. Že prodavačky budou příjemné a důstojné. Ne kyselý ksicht a ne povídání o tom jak je práce nebaví. Ale také ne dotaz "jak se vám vede", protože je to cizí člověk. Pokud tam chodím pravidelně a od vidění se už známe, pak možná.
    2. Místo aby prodavačky poletovaly po krámě a každému se podbízely, tak aby měly pevně stanovené oblasti, kde je najdete, pokud potřebujete pomoci. Výborně to má uděláno Bauhaus. Mizerně naopak Datart, ačkoliv to mají velmi podobné. V Bauhausu dojdu k informacím dané oblasti (železářství, sanita atd.), rozhlédnu se a vidím prodavače. V Datartu mě nejprve několik různých prodavačů osloví zda něco nepotřebuji, a o pár minut později, když potřebuju poradit, tak nikde nikdo (protože vyhmátli někoho, kdo pomoc chtěl, a nasáčkovalo se jich u něho pět)

    Závěr - asi se shodneme, že nepříjemná prodavačka kazí byznys. Ale asi se neshodneme v tom, co už je příjemné (povídání o počasí, neustálé nabídky pomoci, vnucování jiného zboží). Mně osobně by od nákupu odradilo jak to co je v glose popsáno jako nešvar, tak to co je v glose popsáno jako ideál. Takže do obchodu postavit nejlépe prodavačku s empatií, která by poznala, ke komu jak přistupovat.

    PS: Vypozoroval jsem a mám od přátel potvrzeno, že absolutním zabijákem je, pokud je majitel obchodu nebo prodavač vystaven přededveřmi obchodu. Tak nějak to na lidi působí dojmem vyhazovače a vzbuzuje mrazení, jako byste vstupovali někam, kde vás nechtějí. Bohužel řada drobných podnikatelů to vidí jinak.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).