Tak především většina personalistů jsou naprostí tupci. :-). Pro to, abych někoho posoudil, zda je nebo není vhodný pro danou pozici, nepotřebuji složité životopisy, motivační dopisy atd. Ale úplně stačí dát uchazečům vytvořit něco kreativního nebo něco vyřešit. Předvýběr pak udělat podle toho, jak to vyřešili :-).
A výběr pomocí individuálního pohovoru.
Je opravdu pěkné, že má někdo MBA nebo PhD. a pracoval jako "manager", když mi ale dokáže vydělat jenom 50% toho, co dokáže někdo, kdo vychodil jenom 9 let ZŠ, tak k čemu mi to bude?
Myslíte si snad, že Sir Richard Branson je horší manažer, protože má jenom ZŠ, než běžný absolvent ekonomie a managementu a že by Virgin Group prospělo, kdyby ho vyměnila za někoho, kdo má minimálně dva tituly? :-D
Jinak pro pana "HR specialistu" mám ještě super informaci, jak si stěžoval, že uchazeč psal, že byl manager a podle zaměstnavatele byl řadový pracovník - TO SE NEVYLUČUJE!
Protože spousta lidí je v dnešní době tak "cool, in, stylových, značkových a speciálních", že by se s běžným zaměstnancem nebavili, takže firma všem zaměstnancům do pracovní pozice, na vizitky a jmenovky na stolech, dveřích atd. nechá napsat "MANAGER XY", takže zaměstnanec je pak sice manager, ale zároveň řadový zaměstnanec :)
Dokonce jsem takto viděl na jmenovce uklízeče, který vytíral podlahu v jednom nákupním centru, napsáno: "Manager úklidu" :-D.