Instagram je zaměřený na vizuální obsah, a to hlavně v líbivé podobě. I když nemáte byznys plný zrovna výstavních produktů, můžete své fanoušky zaujmout.
Odrazte se od základů
Při přemýšlení o obsahu a jeho plánování je ideální odrazit se od základů, a to především od vaší cílové skupiny. Už z jiných marketingových kanálů by mělo být jasné, kdo se o váš produkt nebo služby zajímá a tomu se pak musíte přizpůsobit. Přímo na Instagramu vám se zjištěním informací o cílovém publiku mohou pomoci přehledy, které jsou dostupné v rámci firemního profilu. V nich také zjistíte, kdy jsou vaši fanoušci aktivní a tomu můžete přizpůsobit vaše plány.
Zapomínat byste neměli ani na to, že vaše příspěvky na Instagramu musí souviset s vaší komunikací na ostatních kanálech. Je tedy nutné zachovat jednotnost a držet si předem stanovený styl. S ním souvisí například tón komunikace nebo používaná slovní zásoba.
Ideálním způsobem je připravit si plán publikování příspěvků. V rámci něj můžete postupovat tak, že si rozvrhnete, ve které dny a v kolik hodin budete přidávat určitý typ obsahu. Nabízí se střídat například fotografie nebo videa s produkty, něco ze zákulisí společnosti nebo příspěvky, jejichž účelem je pobavit. V rámci plánu tak budete mít přehled, budete vědět, na co se zaměřit, a ocení to i fanoušci, kteří budou očekávat určité příspěvky. Navíc tak podpoříte pravidelnost, čímž zlepšíte také dosah příspěvků, o čemž jsme psali v článku Abyste zvýšili dosah příspěvků na Instagramu, musíte jít na ruku algoritmu.
Bavte i vzdělávejte
K takzvaným výplňovým příspěvkům, jejichž cílem je hlavně zaujmout a pobavit, patří příspěvky s citáty. S nimi si můžete pohrát a ozdobit je nějakou šablonou, působivou grafikou nebo přímo samolepkami od Instagramu. Nemusí se jednat jen o citáty, ale například také o nějakou výzvu k akci, dotaz na sledující nebo zajímavou informaci, případně nějakou novinku, která stojí za zdůraznění. Při vymýšlení podobných příspěvků mohou posloužit také instagramové trendy v podobě hashtagů, jako je například #mondaymotiovation nebo #casualfriday (pondělní motivace, neformální pátek), ale také významné dny. Těch se dá najít spousta a dá se na ně snadno napasovat spousta příspěvků napříč obory. Ukažte třeba světu, jak oslavujete den leváků.
Nadcházející významné dny:
- 14. 7. Mezinárodní den alternativ ke spalovnám
- 17. 7. Světový den emotikonů
- 19. 7. Den povídání si ve výtahu
- 20. 7. Mezinárodní den šachu
- 21. 7. Den nezdravého jídla
- 2. 8. Mezinárodní den piva
- 13. 8. Den leváků
- 15. 8. Den Energy Drinků
- 19. 8. Světový den humanitárních pracovníků
- 28. 8. Den motýlků
- 8. 9. Mezinárodní den gramotnosti
- 10. 9. Den vyměňování nápadů
- 17. 9. Mezinárodní den míru
S plánováním vám může pomoci hned několik nástrojů a programů. Některé z nich najdete zde: Nedělejte vše sami, využívejte při správě Instagramu také aplikace a nástroje
Přidat na Instagram můžete také nějaké infografiky. Ty snadno připravíte pomocí nástrojů na internetu, jako je například Canva, Piktochart, Snappa nebo Mind the Graph. Hlavně tím však sledujícím i vaší konkurenci ukážete, že rozumíte vašemu oboru a máte co nabídnout. Postupně si takto můžete vybudovat reputaci jako autorita v oboru, což se vám může hodit. Podobnou službu udělají také příspěvky s nejrůznějšími tipy a triky, které můžete navíc vztáhnout přímo na váš produkt a prezentovat tak třeba nějaké jeho netradiční využití. Navíc tím ukážete váš přístup a kreativitu.
Odhalte se
Prostřednictvím Instagramu můžete také nechat fanoušky proniknout do zákulisí vaší firmy. To se hodí především u Příběhů, o kterých jsme psali v článku: Vyprávějte na Instagramu Příběhy a ukažte sledovatelům zákulisí vašeho byznysu, ale klidně tím můžete zaplnit i feed. V jednotlivých fotografiích můžete představit sledujícím některé vaše zaměstnance a ukázat jim například jejich koníčky, životní motto nebo projekt, kterým se v práci aktuálně zabývají. Podobně můžete ukázat i vaše klienty, což bude navíc působit i jako reference.
Dalším zajímavým způsobem, jak ukázat něco navíc a prezentovat se, je takzvaný také over neboli převzetí Instagramu. Jedná se o správcování profilu některým ze zaměstnanců. Zde je však nutné si předem stanovit podmínky, aby byla zachována konzistence celého profilu. Zaměstnanec by měl být dále seznámen s tím, jaké příspěvky má publikovat a po jakou dobu. Takový také over je vítaným zpestřením a také představuje ostatní zaměstnance firmy.
Referencím jsme se věnovali v článku Reference jsou třešničkou na dortu skvělé spolupráce, tak se s nimi pochlubte
Hlavně zaujměte
Na Instagramu obecně potřebujete své sledující zaujmout, s čímž vám pomůže především originální obsah. Příspěvky můžete zpestřit například nějakými filtry (ideálně stejnými na celém profilu) nebo i šablonami. Ty si můžete stáhnout a upravit nebo vytvořit v nějakém grafickém programu. Pozornost fanoušků zvyšují také videa nebo krátké animace ve formě gifů.
Nabízí se také přinést fanouškům něco navíc a nabídnout jim něco, co jinde neuvidí. S tímto námětem můžete pracovat v rámci marketingové strategie a naplánovat například teasery na nějakou vaši novinku. Tím zvýšíte humbuk kolem ní a zvýšíte zvědavost sledujících. Ti navíc ocení, že se dostali k něčemu exkluzivnímu a budou to považovat za odměnu.
Obecné tipy na obsah:
- obsah generovaný uživateli
- fotografie a videa produktů
- příběhy a fotografie zaměstnanců
- reference od klientů
- tipy a triky
- citáty
- infografiky
- soutěže
- …
Tipů je spousta a jak jsme již psali v ostatních článcích, je třeba neustále zkoušet, co na fanoušky funguje, a toho se držet. Dále se vyplatí nezapomínat na používání hashtagů, přidávání geolokací nebo označování ostatních profilů a komunikace s fanoušky. To vše dohromady vede ke skvělému a oblíbenému instagramovému profilu, který by měl být vaším cílem.