Nevíte si rady se sociálním pojištěním? Volejte call centrum ČSSZ

11. 7. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
ČSSZ nabízí podnikatelům už mnoho let pomoc na svých call centrech. Lidé se na ně mohou obracet s dotazy na důchodové a nemocenské pojištění a ohledně e-podání.

Už řadu let pomáhají (nejen) podnikatelům call centra České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Lidé se mohou dotazovat na problémy spojené s důchodovým nebo nemocenským pojištěním. Třetí specializované call centrum pak řeší technickou pomoc. Jak uvádí ČSSZ, většina klientů vyřeší svůj problém už po telefonu.

Nejvíce lidé řeší důchody

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

ČSSZ provozuje tři call centra, na které mohou občané volat. Nejvytíženější je call centrum důchodového pojištění. Za první půl rok letošního roku evidovalo celkem 100 555 telefonátů. Nejčastěji se lidé ptali na výplatu důchodů a věcí s tím spojených. Řada klientů se ptala na podmínky nároku na důchod, způsob jeho výpočtu a kde a jakým způsobem o důchod žádat. Také se informovali o průběhu vyřizování své žádosti o důchod nebo o provádění exekučních srážek z důchodu. Nezanedbatelnou část tvořily dotazy na tzv. důchody se zahraničním prvkem a telefonáty týkající se výplaty důchodu do zahraničí, doplnila Jana Buraňová, mluvčí ČSSZ.

Call centrum nemocenského pojištění řešilo za prvních šest měsíců 37 tisíc dotazů. Ty se týkaly hlavně výplaty nemocenského, peněžité pomoci v mateřství či ošetřovného. Často se na call centrum obracely také mzdové účetní s dotazy na obecné podmínky nároku na dávky a na zákonnou úpravu v oblasti nemocenského pojištění. Praktickým příkladem je změna v poskytování nemocenského od 15. místo od 22. dne dočasné pracovní neschopnosti s účinností od 1. 1. 2014, upřesnila Buraňová.

Třetí call centrum technické pomoci pomáhalo klientům hlavně s elektronickým podáním. Šlo především o dotazy týkající se registrace k e – Podání, stažení a instalace potřebného software, stažení interaktivních formulářů a práce s nimi, instalace šifrovacího certifikátu, odesílání e-formulářů. Celkově se na call centrum obrátilo 18 549 lidí.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Povinná elektronická komunikace s ČSSZ skončí pro podnikatele dříve, než začala

Call centra fungují ve všední dny

Všechna call centra fungují ve všední dny. V úterý, čtvrtek a pátek však končí dříve (mezi 14. a 15. hodinou). Číslo na call centrum důchodového pojištění je 257 062 860, nemocenského pojištění 840 406 040 a technické pomoci 585 708 290.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).