Před pár dny jsem měl taky hodně blízko k tomu, že zásilku nepřevezmu a nešlo o zmiňovanou ČP, nebo zásilkovnu, ale o PPL. Lokální dopravu jsem bohužel nemohl zvolit, šlo to z německého Amazonu.
Ráno přijde SMS, že mi budou doručovaná zásilka. OK, jsem doma. Mám dualSIM telefon se soukromou a firemní kartou. Telefonuji s kolegou z práce, PPL volá na soukromé číslo a to se jeví jako vypnuté. Vidím dodávku, vím, že typicky volají, okamžitě ukončuji firemní hovor. Dodávka PPL mi zatím projíždí pod okny. Volám na řidiče na číslo z ranní SMS, ale má obsazeno. Když se po několika minutách konečně dovolám, tak se jen dozvím: "Já jsem se na vás nedovolal, já už se nemám čas vracet, já toho mám moc. Nechám vám to v obchodě XY."
Takový přístup mě hodně naštval, že jsem měl chuť to nevyzvednout a reklamovat dopravu u Amazonu, ať si to s PPL řeší sami.
BTW, Co kdybych neměl telefon? To se mi tu zásilku ani nepokusí doručit nikdy?
Já jsem měl problém s firmou petgourmet. Jak volaj po telefonu a nabízej výrobky, když My přišel email tak jsem reagoval ihned že odstupuji od smlouvy a nic nechci a oni my odpověděli Vaše výpověď přišla těsně po uzávěrce a nedošlo včas k zastavení zásilky. Pikantní je na tom že od oznámení že odstupuji přišla zásilka asi po 10 dnech a jak emilu bylo V opačném případě ji prosím nepřebírejte a to jsem udělal. Za tři měsíce přišla sms že maj pro mne připravenou další zásilku a hned sem poslal email že nic nechci.
Pokuty za nevyzvednutí? To jsou komici...
Zákazník má právo zboží bez udání důvodu vrátit. Nevyzvednutí zásilky je z pohledu odesilatele technicky to stejné - zboží mu přijde zpět. Má navíc výhodu v tom, že zboží je zcela jistě nerozbalené a nepoškozené a on je může beze slev znova prodat.
S tím jako online prodavač musí počítat, je to část jejich podnikání.
Už sama skutečnost, že někoho napadne za to účtovat pokutu je podle mne důkaz nevyzrálosti českého obchodního prostředí a trochu smutné zjištění...