Věnujte svému e-shopu dostatečnou pozornost, letos by se vám mohl postarat o slušný výdělek. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a srovnávače cen Heureka.cz stoupou tržby v tomto roce až o 15 procent. Online byznys si tak přijde na 77 miliard korun.
Čtěte více: I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Totéž platí pro e-shopy
Česká e-commerce nadále rozvíjí svůj potenciál. Obchodníkům se daří dále vylepšovat logistiku, služby související s doručením zboží a kromě výhodné ceny tak nabízí svým zákazníkům skutečně pohodlné nakupování,
vyjmenoval důvody pro pozitivních vyhlídky e-shopů pro server Podnikatel,cz ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Mohlo by vás zaujmout: Jan Vetyška: Český zákazník je náročný, e-shopy si vychoval do nadstandardních služeb
Lidé už se online trhu nebojí
Lidé se nakupování na internetu obávají stále méně. Na online trhu se zajímají nejen o elektroniku a oblečení, ale v tomto roce poroste zájem také o kosmetiku a o produkty, které jsou spojené se zdravím. Do popředí se dostávají také e-shopy, které nabízejí prodej potravin. Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou potraviny,
uvedl pro Českou tiskovou kancelář ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.
Jak na daň z příjmů?
Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.
Nabízí se však otázka, zda jsou e-shopy, které svým zákazníkům nabízí prodej potravin, na očekávaný zájem připraveny. Podle slov Jana Vetyšky nejsou obavy na místě: E-shopy nabízející potraviny jsou vyvíjeny ve většině jako nové a mají za sebou zkušené provozovatele. Jsem přesvědčený, že tyto internetové obchody jsou na boom prodeje potravin připraveny a že naplní očekávání zákazníků.
Na online trhu si své místo našly také e-shopy, které nabízí různé druhy služeb. Ať už jde například o online sázky, cestování nebo různé druhy pojištění. Objem služeb nakoupených on-line bude letos zhruba 26 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o pět miliard,
prozradil pro ČTK ředitel platební brány PayU v ČR Gabriel Kalapoš.
Dobírka stále vede
Strach z online nákupů je u zákazníků stále menší, konzervativnost ale přeci jen způstává. I v tomto roce se očekává, že nejpopulárnější platbou na internetu bude dobírka: Podle informací společnosti PayU se pak na druhé místo v oblibě již dostaly platební karty následované osobními odběry na pobočkách a výdejnách internetových obchodů. Platební karty podle našeho názoru dále v roce 2015 zaznamenají na internetu růst, což opět souvisí s důvěrou zákazníků ve spolehlivost a kvalitu českých internetových obchodů,
uzavírá Vetyška.
Již dříve jsme psali: Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum