Vlákno názorů k článku Podnikatelé se nepoučili, úřady rozdaly tisíce pokut za elektronické (ne)podání od Pavel - Asi to elektronické podání nebude až tak velkým...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 7. 2017 7:12

    Pavel (neregistrovaný)

    Asi to elektronické podání nebude až tak velkým usnadnění podnikání, za které to vydává naše vláda, když tisíce podnikatelů radši zaplatí pokutu, než by se tímto otravovali.

    To je jen další názorná ukázka, že to usnadňování podnikání v podání této vlády je jen házení klacku pod nohy podnikatelů, ve skutečnosti to vše jen komplikuje. Nevím, jestli to dělá vláda schválně, nebo z blbosti, ale nejspíše z obojího.

  • 25. 7. 2017 11:20

    X.X. (neregistrovaný)

    Jsou pokuty za podání skutečně oprávněné ? Dodržují FÚ vlastní metodiku danou z GFŘ ? - Nebo se dopouštějí nesprávného úředního postupu

    více na : financnisprava.cz
    do vyhledávače zadat : 14829/15/7100-40123-010450

    " Metodická pomůcka k povinnému elektronickému podání podle § 72 odst. 4 a souvisejících DŘ "

    Výňatek z metodiky :

    Pokuta za nesplnění povinnosti elektronické formy podání (§ 247a odst. 2 a 4 DŘ)

    1. [Smysl nové úpravy] Pokuta za nesplněni povinnosti elektronicke formy podani je sankci
    upravenou v daňovem řadu, zavedenou v souvislosti s novymi § 72 odst. 4 DŘ a § 74 odst. 4
    DŘ. Pokuta ma trestajici a vychovny charakter, jejim cilem tedy je sankcionovat daňovy subjekt, ktery nedodrži povinnou elektronickou formu podani, a vychovne působeni směrem k dodržovani teto povinnosti v budoucnu.
    2. [Okruh podání] Pokuta za nesplněni povinnosti elektronicke formy podani se vztahuje
    k tzv. formulařovym podanim dle § 72 odst. 1 DŘ, tj. na přihlašky k registraci, oznameni
    o změně registračnich udajů, řadna daňova tvrzeni a dodatečna daňova tvrzeni (viz čl. II
    bod 4).
    3. [Vztah k § 74 odst. 4 DŘ] Pokutu bude možne uložit pouze, pokud půjde o podani
    uvedena v § 72 odst. 1 DŘ a zaroveň na ně bude dopadat § 74 odst. 4 DŘ (viz Seznam
    podani vyše). Pokud se totiž nebude jednat o podani v režimu § 74 odst. 4 DŘ, bude muset
    spravce daně nadale vyzyvat dle § 74 odst. 1 DŘ k odstraněni vady podani spočivajici
    ve formě a po teto vyzvě mohou typově nastat nasledujici situace:

    Daňovy subjekt na zakladě vyzvy v určene lhůtě vadu odstrani a podani učini znovu v elektronicke formě – pak se hledi na podani jako by bylo učiněno řadně a včas, elektronickou formu budeme považovat za splněnou a daňovemu subjektu nebude uložena pokuta dle § 247a odst. 2 a 4 DŘ.

    Daňovy subjekt na zakladě vyzvy v určene lhůtě vadu neodstrani – podani se stane
    uplynutim stanovene lhůty neučinnym, hledi se na něj tedy jako by nebylo nikdy
    učiněno a neni tak možne daňovemu subjektu uložit pokutu dle § 247a odst. 2 a 4
    DŘ.

    4. [Postup v případech, kdy podání není učiněno elektronicky a má ještě jiné vady]
    Postup dle § 74 odst. 4 DŘ je možne použit, pokud vada podani spočiva pouze v tom, že
    podani bylo učiněno jinak než elektronicky, ačkoliv mělo byt učiněno elektronicky. Pokud
    však bude mit podani současně i jinou vadu, uplatni se postup k odstraněni vad podani dle
    § 74 odst. 1 DŘ. Po teto vyzvě opět mohou nastat různe situace:

    Daňovy subjekt na zakladě vyzvy odstrani všechny vady podani včetně vady
    spočivajici ve formě – na podani se hledi jako by bylo učiněno řadně a včas,
    elektronickou formu budeme považovat za splněnou a daňovemu subjektu nebude
    uložena pokuta dle § 247a odst. 2 a 4 DŘ.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).