Jestliže máte e-shop, nepodceňujte ženskou část uživatelů. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediasearch, na internetu nakupují v současnosti už častěji než muži. Výzkumu se celkem účastnilo 1750 respondentů české internetové populace.
Čtěte také: Nezapadněte mezi podnikatelskou šeď. Čtěte, jak váš e-shop odlišit od konkurence
Ženy už překonaly v online nakupování muže
Výzkum ukázal, že alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 51 % žen, což je o 10 % více než mužů. Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům,
dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Z výzkumu dále vyplynulo, že si Češi na nakupování na internetu již zvykli a že patří mezi jejich oblíbené formy nákupu. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % internetové populace a jednou za čtvrtletí dokonce 71 % uživatelů. Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně,
doplnil Jan Vetyška.
Čtěte také: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů
Typický zákazník? Žena mezi 25 a 34 roky
Co se týče věku, i nadále převládá věková kategorie 25 – 34 let, ze které nakoupí alespoň jednou měsíčně 68 % lidí. Nejméně přes internet naopak nakupují starší generace nad 55 let. Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000,
uzavřel Jan Vetyška.