Nezaspěte dobu, čím dál více lidí nakupuje v e-shopech přes smartphony

4. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Český e-commerce trh se mění. Klesá průměrná výše objednávky a výrazně roste množství lidí, kteří nakupují přes mobilní zařízení.

Přístup do českých e-shopů skrze mobilní zařízení roste raketovým tempem. Ještě na začátku roku 2011 nedosahoval přístup do online obchodů z mobilních zařízení ani 1 %. V současnosti již překročil hranici 5 % a nadále se zvyšuje. Vyplývá to z odhadů nákupního rádce Heureka.cz, které jsou založeny na agregovaných datech z českých internetových obchodů.

Čtěte také: Změna pořadí. Podívejte se, které smartphony jsou nově nejprodávanější

V mobilním nakupování vidíme obrovský potenciál a je nejvyšší čas, aby české internetové obchody pracovaly na lepších mobilních verzích svých obchodů, doplnil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Čtěte více: E-shopy jdou do mobilních verzí. První spustila Alza, následovat jí bude Kasa

Neroste ale pouze obliba mobilních zařízení, nýbrž celého online nakupování. Obrat českých e-shopů by měl letos dosáhnout 51,2 miliardy korun, přičemž se uskuteční více než 26 milionů objednávek s průměrnou hodnotou 1962 korun. Půjde tak o více než 15% nárůst oproti loňskému roku, kdy tržby e-shopů činily 44,3 miliardy korun.

Čtěte speciál Jak založit a provozovat e-shop

Zatímco objem tržeb roste, průměrná výše objednávky klesá. Ještě v roce 2010 utratili zákazníci za jeden nákup v průměru přes 3000 korun. Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek, říká Kamil Demuth.

Na nižší průměrné výši objednávek se podílí také trend osobních odběrů, díky kterému zákazníci nezaplatí tolik na dopravném a objednávají si tak přes internet i zboží nižší hodnoty. Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 %, dodal Demuth.

Čtěte více: Osobní odběr zboží z internetu je čím dál populárnější. Čtěte proč

Co se týče využití jednotlivých dopravců, stále vévodí Česká pošta, kterou si vybírá pro přepravu zboží 54 % lidí. Druhou volbou zůstává společnost PPL (29 %) a třetí místo drží firma DPD, kterou si volí 7 % zákazníků.

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).