Centrální registr dlužníků České republiky, obvykle označovaný jen jako Centrální registr dlužníků či CERD, je projekt soukromého informačního systému, který v roce 2005 spustil Jiří Jehlička a ovládá jej prostřednictvím své firmy registrované v USA a jejích spekulativně užívaných českých dceřiných společností. Projekt je obviňován ze systematického využívání klamavých praktik, žádné významnější finanční instituce s ním nespolupracují a jím za poplatek vydaná potvrzení o bezdlužnosti nejsou finančními institucemi uznávána.
Smlouva o zakoupení zboží je platnostná až po převzetí VYTIŠTĚNÉ a podepsané faktury zákazníkem.
Pokud nepřevezme zákazník zboží (vytištěnou fakturu), nemůže na něm obchod vymáhat žádné pohledávky a nebo náklady za "zbytečné" odeslání zboží.....
Webové objednávky odeslané pouze objednávkovým formulářem postrádají platnost klasické kupní smlouvy, protože nejsou adresné, respektive nejsou opatřeny elektronickým (= žádným) podpisem kupujícího ani prodávajícího.
(* Pro info - Vyplývá to i z judikatury soudu, jenž v takové záležitosti nedávno rozhodoval případ paní z Kutné Hory. Ta vyplnila na stránkách cestovní kanceláře formulář označený jako „cestovní smlouva – závazná přihláška“ (stejný formulář jako v případě "závazná objednávka" - pozn. prodejce) k zájezdu.
Když dostala fakturu na 25 tisíc korun, dva týdny před termínem zájezdu od něj odstoupila. Cestovka ji zažalovala. Okresní i krajský soud dospěly k závěru, že paní cestovce nic platit nemusí, protože smlouva je neplatná, neboť nebyla v písemné formě. Cestovka ale trvala na svém a soudila se dál.*)
Vyplněný formulář není smlouvou.
Nejvyšší soud to sice vrátil zpět na okres, ale také konstatoval, že formulář vystavený na webových stánkách žalobkyně (cestovky) není smlouvou v pravém slova smyslu. Nevyhovuje totiž požadavku adresnosti návrhu na uzavření smlouvy podle občanského zákoníku.
Nebyl určen (adresován) konkrétní osobě, a podle soudu tudíž „nesplňuje ani požadavek písemnosti právního úkonu učiněného elektronickými prostředky“. Není zkrátka opatřen elektronickým podpisem.
„Formulář vyplněný návštěvníkem webových stránek slouží poskytovateli služeb (zboží) ke sdělení zájmu o službu (zboží) a k odeslání osobních údajů nezbytných k předložení návrhu cestovní smlouvy (kupní smlouvy). Je impulzem k iniciativě poskytovatele (prodejce) předložit adresovaný písemný návrh smlouvy zákazníkovi,“ dodal Nejvyšší soud.
To znamená, že pouze na základě návrhu opatřeného zaručeným elektronickým podpisem (nebo podepsaným a vytištěným tiskopisem) může být završen kontraktační proces – dojde k uzavření smlouvy.
I v případě odeslání objednávky z tohoto obchodu jde pouze o webový formulář a nikoliv o papírovou smlouvu nebo on-line smlouvu opatřenou elektronickými podpisy - jinak by i paní učitelka, ze které si žáci udělali srandu, byla povinná platit náklady ze nepřevzetí objednávky. A to - uzná i redakce - je totální nesmysl.
Bylo by dobré si nejprve ověřit údaje, o kterých píšete - abyste zbytečně nemátli čtenáře...
W.
Neznám konkrétní vámi popisovaný případ, ale můžu vás ubezpečit, že řádná kupní smlouva uzavřená prostředky dálkové komunikace je platná i bez el. podpisu. A soudy na to bez problémů slyší, mám několik rozsudků, kdy byl advokátní kanceláří zastupující naši firmu žalován spotřebitel, který takto kupní smlouvu uzavřel (následně objednávka ověřená po telefonu), zboží nepřevzal a nijak nekomunikoval a nereagoval na opakované výzvy k úhradě nákladů na poštovné, které nám tímto jeho jednáním vznikly.
Vždy je to stejné - výzva k úhradě poštovného s dodejkou a vyplněnou složenkou - žádná reakce. Dále předžalobní výzva od advokátní kanceláře s dodejkou - žádná reakce. Žaloba, soud vydá platební příkaz - opět žádná reakce. Nabytí právní moci, výzva advokátní kanceláře k uhrazení přiznané částky včetně nákladů řízení - opět žádná reakce. Podání exekučního návrhu, exekuční titul, zahájení exekuce (navíc + náklady nalézacího a exe řízení). Opět žádná reakce. A dál je vám to asi jasné jak postupuje exekutor... A to, že ve finále se vymáhá mnohonásobek částky díky NAPROSTÉ IGNORACI spotřebitele je jen jeho problém.
Pokud zákazník opravdu "naprosto nekomunikuje", tak je to nejlepší varianta. Platební rozkaz (tedy žádný příkaz) vydá soud na základě pokynů žalobce, aniž ověřuje situace s žalovaným. (Mohu tedy klidně podat návrh na vydání platebního rozkazu na prezidenta, že mi rozbil okno a soud ho vydá). Pokud ten se proti němu v zákonné lhůtě neodvolá, tak je vykonavatelný, třeba i exekucí. Pokud se ale odvolá, tak teprve následuje klasické soudní líčení, které může skončit různě - a tam už vstupují do hry ty různé výklady práva (tedy např. je-li zákazník vázán obchodními podmínkami, které nepřevzal) a samozřejmě i určitá role náhody (každý soudce na to může koukat jinak). Nejjednodušší ze strany zákazníka je tvrdit, že žádnou objednávku neuzavřel.
Fajn, zkuste to u soudu - tvrdit, že jste nic neobjednal, když máme adresní údaje, ip adresu + další identifikační znaky "počítače" z něhož bylo objednáno, tel. číslo udané v objednávce, svědka operátora, který na tom čísle objednávku telefonicky ověřil + výpis hovorů od operátora prokazující, že v daný den byl na t.č. spotřebitele veden z naší strany hovor...
Ani jediný námi žalovaný objednávající nikdy nepřišel k soudu. Nemají na to koule lhát soudci do očí.
Zdejší diskuze odráží morálku této společnosti...
Jak jsem psal - to, že zákazníci k soudu nechodí je to nejlepší co (pro Vás) mohou udělat. Protože platební rozkaz vydá soud na popud kohokoliv a na vrub kohokoliv a není třeba nic složitě dokazovat.
Jak by se to vyvíjelo v případě, že by se zákazník proti platebnímu rozkazu odvolal (ať už by argumentoval čímkoliv) je věc druhá a rozhodně nelze s jistotou říci, jak by výsledek sporu dopadl. Takových případů, kdy "zcela jasný" případ rozhodl soudce absolutně neočekávaně bylo a ještě bude. Aneb jak se říká - k soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pro rozsudek.
Tudiz nemate zhola nic. Dotycnemu staci, kdyz se proti rozhodnuti odvola a prohrajete. Jelikoz jednoduse nejste schopni dolozit, kdo celou tu akci spachal.
Ale zadny problem klidne predvedu, poridim simku za korunu, zadam vasi adresu, telefonni cislo dane simky, po telefonu radostne potvrdim, a muzete si zalovat sam sebe. Sim pochopitelne uz lezi v popelnici a telefon za petku z frcu taktez.
A pokud presne toto rekne dotycny soudci, tak ten automaticky konstatuje, ze ma pravdu.
Mailem mi přišel zajímavý rozbor:
V civilním řízení to chodí tak, že obě strany mají povinnost uvádět důkazy na podporu svých tvrzení (u trestního je to jednodušší) .Kdyby žalovaný měl kliku a soudce nebyl úplný vůl, tak to to chodí takto:
1) nic neobjednal- těžko můžu dokázat, něco co se nestalo. Ale soud musí hodnotit důkazy zvlášť a pak společně v souvislostech, tak tady si žalovaný nestojí špatně.
čím spláchnu pro nedostatečnou důkazní sílu:
2) máme adresní údaje- ty můžu snadno získat kdekoliv.
3) ip adresu- to pouze říká, na koho je smlouva psaná (za předpokladu, že objednávka je učiněna z domácího počítače - a ne třeba ze zaměstnání, kde je ještě navíc za NATem, takže je obtížné identifikovat konkrétní PC, někdy i konkrétní lokalitu. hodně firem používá i proxy server v zahraničí (společný pro celou nadnárodní společnost).
4) další identifikační znaky počítače- to je co? OS a prohlížeč? MAC síťovky? Berme nejlepší možnost-1PC, bez routeru, nešifrované a lze dohledat uloženou objednávku v něm. Tak akorát víme, že IP je tvoje a počítač také, objednávka tam je. Ale pořád nemáme toho, kdo tu objednávku psal.
5) tel. č. v objednávce- tobě nikdo nikdy nevolal z drzých nabízečů čehokoliv a věděl vše, protože je to "z veřejné databáze"? Tak víme, že toto číslo je na tebe napsané a to jen za předpokladu, že to máš na fakturu. Pokud máš předplacenku, tak se ani neví jestli je to "tvoje číslo". V obou případech=na tebe psané, což nevylučuje, že z tvého mobilu může volat kdokoliv.
6) svědek operátor- jak může tebe ztotožnit podle hlasu, když tě nezná? Můžou dát nahrávku, ale i kdyby byl tvůj hlas nezaměnitelný, tak námitka imitace a nikdo ti nebude dělat zvukovou analýzu.
7) výpis hovorů operátora- můžou akorát předložit čísla, čas, délku a možná lokaci. Toť vše, ale zase nevíme kdo volal.
Takže body 2-7 jsou úplná balada o hovně, protože důkazně se nedostanou dál jak k tobě do bytu. Tohle zastraší lamu, která na sebe pak napráská i to co neví, ale ne osobu se znalostí IT a práva.
Finále je, že pořád nemáme ztotožněnou osobu, která objednávku učinila, což je pro merito žaloby rozhodující. Totiž nestačí tvrdit, žes nic neobjednal, ale je vhodné uvést, že u tebe v bytě je to jak v průchoďáku, každý se tam chová jak doma a použije tvůj počítač (nesmí tě soud napráskat, že umožňuješ používání přípojky nečlenům domácnosti a osobám blízkým), když se na něco chce mrknout a jako socky mají předplacenky a ty paušál "neomezený", tak u tebe volají z tvého mobilu, resp. v tomto případě někdo volal, tak to někdo vzal kdo byl nejblíž. No tak to byl něčí blbý fórek ta objednávka. Tím pádem není jednoznačně ztotožněná osoba činící objednávku a šlus. Prodejce je v důkazní nouzi, neunese důkazní břemeno a že se jedná o bagatelní částku, tak to rozhodne prvoinstanční soud bez přípustnosti odvolání a je vymalokvaný. Takže toto se uvede do odporu proti platebnímu rozkazu a pokud nemají advokáty blbce nebo zloděje, tak do toho nejdou.
Obecně platí, že kdo umí líp lhát, vyhraje soud (za předpokladu, že důkazní situace účastníků řízení je taková jako v tomto případě).
Já ještě doplním - že ani nahrávka není výhra - jak potvrdil soudní znalec zde: http://www.novinky.cz/krimi/195137-soud-zjistuje-zda-hlas-z-nahravky-patri-muzi-obzalovanemu-z-vydirani.html , nikdy není možné ztotožnit hlas na 100 %, takže se dá použít jen jako vedlejší důkaz
Ne tak docela, ta smlouva uzavrena sice je, ale ze strany prodejce je nevymahatelna. Prodejce totiz netusi, s kym tu smlouvu uzavrel. Nemluve o tom, ze objednat si zbozi na cizi adresu je bezna vec. Zcela bezne takto objednavam i ja veci, kterym doticni nerozumi, ale nechci jim to jeste vozit.
Tady je jiný problém a to ten, že zákazníkovi NIKDY NIJAK NEDOKÁŽETE, že objednávku (a souhlas s podmínkami) udělal skutečně on. Můžete si tedy psát pokuty jaké chcete, ale pokud se dotyčný třeba u soudu nepřizná, že objednal skutečně on, tak jak chcete dokázat, že vás poškodil zrovna on a neodeslal objednávku naschvál někdo jiný?
Hloupí e-shop co si to neumí ohlídat, já to vyřešil jednoduše při platbě předem poštovné 0,- u extra levných věcí pak jen SKUTEČNÉ poštovné a hned nikdo ze ZÁKAZNÍKŮ neobjednával na drahou dobírku a když už hned to bylo podezřelé, ale bylo jich tak málo, že stačilo telefonicky ověřit zda je to opravdu zákazník nebo záškodník....
Sami máme e-shop a překvapuje mě, jak jsou bohužel v tomto zákazníci naivní a myslí si, že dobírka je nějaká jistota. Pokud zaplatíte dobírkou a přijde vám v zásilce třeba cihla, tak peníze nikdy nijak nedostanete zpět. Naopak, bankovní převod nebo platbu kartou můžete reklamovat u banky a ve spolupráci s policií vám může být platba celkem jednoduše vrácena. Snad ten nesmyslný mýtus s dobírkou, který česká média zákazníkům vštěpují, jednou skončí.
to je pekna blbost. postakovi nedam nikdy penize driv, nez si preberu zasilku. pokud bude uvnitr cihla, tak si holt postak vezme cihlu s rozbalenou krabici zpet, ale penize neuvidi.
to ze lidi preberou zasilku (byt i v ponicenem obalem) zaplati a teprve potom rozbaluji je jejich problem ne problem dobirky jako takove.
hehe hezky si to malujes ale jeste jsem nevidel NIKDY NIKOHO na poste ze by si balicek PREVZAL a rozbalil pred zaplacenim. Jo muzes to udelat hned po zaplaceni, ale zpet ti penize NIKDO neda muzes jen sepsat REKLAMACI a posta ti potvrdi, ze v baliku byla cihla... a kdyz prijde kuryr k tobe domu taky ti neda balik driv jak ho zaplatis je to to same pri jakem koliv problemu te odkaze na reklamaci ostatne je to jen ridic co ti vyda balik PO ZAPLACENI...
A jak ten pošťák má vědět, co jste si objednal?
Co když jste si fakt objednal cihlu o on pouze doručil zásilku a nemusí být svědkem toho jak to rozbalujete a brát to od vás rozbalené zpátky, by byla jeho sebevražda.
To jestli je zásilka v poničeném obalu a vy jí odmítnete převzít, je úplně o něčem jiném.
Žádný kurýr prostě nemá povinnost čekat, až si zásilku kompletně vybalíte a vyzkoušíte. Klasika je, že buď podepíšte, nebo odjede. Kafemlejnek jste vy se svojí dobírkou, vy si plaťte jak chcete a naleťte komu chcete, ale normálně uvažující zákazníky varuji, že platba e-shopu dobírkou není žádná jistota dodání bezproblémového zboží. Hlavně kupujte u ověřených e-shopů, nebo si je pořádně proklepněte, než se necháte zlákat třeba levnou cenou.
proc by mel postak vedet co jsem si objednal? k cemu mu ta inforace bude? prectete si dopravni podminky k dorucovani zasilek. jakozto adresat byste si mel pri prevzeti zasilku zkontrolovat.
ale delejte si to jak chcete vy, je to vase vec, ja zkratka prebiram zasilku rozbalenim a neslednym zaplacenim a vzdy bez problemu ze strany postaka.
Ale to se absolutně netýká obsahu! Naučte se prosím číst a nešiřte zde už nesmysly.
Např. PPL:
4. Příkazce je povinen zajistit při převzetí zásilky příjemcem provedení kontroly, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky.
10. Osoba provádějící doručení zásilky není povinna se účastnit kontroly obsahu zásilky prováděné při doručení.
taky by mě to zajímalo. Vyjímečně totiž již objednanou zásilku nepřevezmu, vážně se mi nechce ztrácet čas nějakým přeposíláním a odstupováním. A aby mi nějaký eshop vyhrožoval exekucí kvůli poštovnému? Zaplatil bych, ale v životě bych tam už nenakoupil a všude řádně "vynachválil". Dle mého příšerné jednání...
Nicméně, takoví ti chytráci, co objednají ve 3 shopech naráz, jsou taky něco ubohého. Tohle se fakt v nějaké větší míře děje? Nikoho, kdo by se takto choval neznám..
V podstatě nemá - náklad je pro podnikatele obvykle nižší (vrací se mu poplatek za dobírku nebo jeho část) a má jistotu, že zboží je pořád nové. V opačném případě se mu nic nevrací, zboží může nést známky použití a zákazník zaplatí navíc za poslání zpět.
Jediné co se zvětší je šance, že si zákazník zboží ponechá.
tohle vypadá jak naříkání neúspěšných eshopů a snaha zmanipulovat právní povědomí zákazníků/prodejců.
Nevyzvednuté objednávky jsou samozřejmě problém a stojí hodně peněz, ale bojovat s nimi pomocí právníků, zastrašování a vyhrožování je cesta do pekel.
Já zásilku nevyzvednul dvakrát. Jednu protože termín doručení se několikrát posouval až mě zastihl v zahraničí. Podruhé, protože zboží skladem, skladem nebylo a stornovací email jsem poslal na info@ a ne na storno@, ač v podmínkách měli info, samozřejmě nikdo nereagoval a poté jsem dostal pouze hnusný email, když se zboží vrátilo.
Ať se eshopy zaměří na zlepší služeb, zlepšení komunikace. Zákazníků, kteří chtějí úmyslně někoho poškodit je minimum a rozhodně nepomůže jim vyhrožovat, to akorát odratí ty poctivé. Zkoumejte důvody, proč zbozí nebylo vyzvednuto. Kdo se o to z eshopů více zajímá? ČP oznámí čas doručení a pak se sekne o dvě hodiny, kdo kvůli nim bude čekat doma?
Ano, jeden z aspektu ... zbozi skladem. Pokud je zbozi skladem, ocekavam jeho odeslani tyz den. Pokud zbozi ani za tyden nedorazi, neobtezuji se jej vyzvedavat, protoze jiz mam koupeno jinde.
Nevyzvednute (pripadne do 14 dnu vracene) objednavky zadny problem nejsou, poptejte se. Je jich kolem 1 promile ... tedy jedna z tisice. Reklamace delaji radove vetsi naklady nez toto.
A pro ty chudaky, co musi pokutovat zakazniky. Vazeni, kdyz si objednam zbozi v Cine, to zbozi mi prijde do 3 dnu, s postovnym gratis, tedy casto mnohem driv, nez vy zbozi vubec realne objednate u svych dodavatelu. A kdyz nahodou to zbozi nedorazi, tak staci poslat email, a obratem dorazi zpet penize. Ne za tyden, ne za 14 dnu ci mesic, ale druhy den. Nikdo se se mnou nedohaduje. Takze vam preji brzky krach.
Riešením by asi bolo telefonicky kontaktovať kupca, a v rámci "skvalitnenia služieb" legálne nahrať rozhovor - a s ním po telefónu potvrdiť objednávku - uztavoriť zmluvu.
A do podmienok dať, že v prípade neprevzatia hradí 50% dopravné.
100% nie, lebo to by mohol tovar naschvál rozbaliť a vrátiť. Takto ak ho nerozbalí, ušetrí 50% dopravné.
Nedávno sme na Slovensku menili odberateľa elektriny. Nie na pobočke, kde sa starý a nový odberateľ osobne preukáže občianskym preukazom, ale telefonicky. Pracovník nás na úvod upozornil, že hovor je nahrávaný, a oba - starý aj nový odberateľ sme museli do tel. povedať, že súhlasíme s prepisom.
Takže legálna nahrávka má asi nejakú právnu silu. Dohody totiž je možné robiť aj ústne.
Tiež rôzni predajcovia po telefóne na úvod oznámia, že hovor je nahrávaný kvôli "skvalitneniu služieb", pričom im ale asi ide o to, že ak svoju obeť prehovoria k nákupu, tak aby mali dôkaz o uzavretej dohode.
No a ak e-shop telefonicky overí objednávku, má kupujúceho nahraného, a ten sa potom bude ťažko vyhovárať, že si to neobjednal.
Berte to take z jine strany.
Problemem je ze obcas je zakaznik za podvodnika povazovan neopravnene. Jiz nekolikrate jsem resil problem s mistni dorucovaci postou, ktera mne neupozornila na zasilku. Ta zustala na poste a vratila se obchodnikovi. Jelikoz se jednalo o opakovane problemy s mistni Ceskou postou, vypadal jsem a asi zrejmne jeste vypadam u rady obchodniku jako podvodnik.
Jednou dokonce se odesilala zasilka zpatky do na naklady posty a cinskemu obchodnikovi se vratila jako adresa neexistuje(do bezneho panelaku s popsanou schrankou venku : - /). Tim se mi samozrejme poskodil zakaznicky rating a duveryhodnost u obchodnika. Cinska posta ma bohuzel smluvni predavani jen s Ceskou postou.
Nejedna se jen o ceskou postu. PPL ktere prijede mimo dorucovaci casy ke mne do prace je tako vykvet.
Na zaklade spatnych zkusenosti s GLS ktera je schopna hodit balik pred dvere nebo sousedovi uz neplatim dopredu. Maximalne zalohu.
Dalsi pripad je kdy na zbozi cekate treba x mesicu a dorucovaci sluzba nebo obchodnik neupozorni, neda vam tracking udaje a ze je zbozi pripraveno k odeslani. Na miste pak nema kdo vyzvednout protoze to necekate a je to najednou nedorucitelny problem.
Opravdu se mejte na pozoru kdy se jedna o jasny pripad podvodu a kdy o problem dorucovatele.
Tady se mi osvedcil "Balik na postu" u ktereho mate alespon tracking. Oznameni sice neprijde (nebo az druhy den po vyzvednuti baliku), ale kdyz vite ze je to na poste, staci si pro to zajit.
V eshopech platim zasadne jen predem, nejlepe kartou online. Samozrejme to chce pouzivat pri vyberu eshopu trochu rozum :-) Nejhorsi jsou takove, ktere vnucuji jen dopravu prepravni sluzbou misto moznosti ulozeni na poste. Tem se snazim vyhybat.
Ta posta funguje tak blbe, ze v trackingu se mi i ukaze ze balik byl dorucen, ale na ni jeste nevi ze byl dorucen a nemuzou ho najit v systemu.
Balik na postu neni nic jineho nez rebrandovane "poste restante". Bohuzel mestskou postu mam od sveho bydliste asi 2,5 km daleko. V mem nynejsim bydlisti je spadova posta 3km daleko a nejhloupejsi je ze tam nemohu dojit pesky ale musim bud pockat na autobus ktery jede co 2-3 hodiny a nebo riskovat svuj zivot na prechodem silnice 2 tridy.
Osvedcilo se nakonec nechavat si baliky na poste nekde v Praze. Tam ale casto narazim na to co jsem uvedl na zacatku. Tracking neodpovida realite.
Ono v podstatě ani u dobírky není jistota že dostanete to co požadujete. Místo tiskárny vám v krabici pošlu dvě cihle které váži podobně jako ta tiskárna. To vše zjistíte samozřejmě až po uhrazení dobírky pošťákovi nebo kurýrovi. Takže jsou zde stejná rizika jako u převodu peněz předem na účet.
a jak jinak chcet zasilku zkontrolovat nez rozbalenim? mozna mate doma letistni rentgen, ale to vetsina z nas nema.
a proc by mel vubec nekdo vedet co jsem si objednal? to je prece irelevantni k reseni situace kdyz naznam, ze zasilka obsahuje cokoliv jineho. navic byla rec o cihlach a tiskarne ne?.
Jo, pošlete dvě cihly. Ale musíte se kvůli odeslání těch dvou cihel obtěžovat na poštu, kde budete hezky zaznamenán kamerovým systémem. A když budete odesílat zabalené cihly pravidelně, může si vás pamatovat i úřednice na poště, až se po vašich stavebninách začne policie shánět. Zkrátka za vámi zůstává stopa, ne jenom prázdný bankovní účet, založený na falešnou / ukradenou občanku..
Zboží(2Kg) které bylo zaplacené a ve skladu vzdáleném 4km dorazilo za 24 pracovních hodin(4.den) na pobočku, která se pyšnila víkendovým provozem. Příští objednávka byla na dobirku.
Měl jsem v košíku zboží, vyplňuji postupně údaje a e-shop chtěl víc údajů, než potřeboval na doručení. Zrušil jsem objednávku a koupil jinde.
Byl jsem před firmou osloven s nabídkou, která mě zaujala. Když jsem požádal o materiály k prostudování, byl jsem tahán k podpisu smlouvy. Firma se dostala na můj seznam banovaných.
Společnost, která prodala mou adresu se velmi divila. Adresa obsahovala odchylku, která nebránila doručení, ale identifikovala zdroj.
Proč bych neměl podpořit vstřícné jednání k zákazníkům? A naopak.
Vážení obchodníci, pokud nabudu dojmu, že zkoušíte nějaké vyčůranosti, neprodáte.
Je zde i další problém, o kterém se článek nezmiňuje. Někdy má e-shop nastaven způsob dopravy pouze jedním kurýrem který dodává zboží většinou od 12 do 14 hodin (když jsem v práci), ale ani tento čas spolehlivě nezaručí. Podle přepravní firmy bych měl být doma nejlépe celý den a někdy kurýr přijede až další den. Ne vždy se dá zásilka převzít v práci, pokud je to nějaká větší nebo těžší věc. Nebo v práci končím ve dvě a kurýr přijede ve tři. V tomto ohledu je stále alternativou Česká pošta, která nechá zboží uložené na poště (na rozdíl od kurýra) a zásilku si mohu kdykoliv vyzvednout. Některé eshopy však Českou poštou nezasílají.