Hloupí e-shop co si to neumí ohlídat, já to vyřešil jednoduše při platbě předem poštovné 0,- u extra levných věcí pak jen SKUTEČNÉ poštovné a hned nikdo ze ZÁKAZNÍKŮ neobjednával na drahou dobírku a když už hned to bylo podezřelé, ale bylo jich tak málo, že stačilo telefonicky ověřit zda je to opravdu zákazník nebo záškodník....
Sami máme e-shop a překvapuje mě, jak jsou bohužel v tomto zákazníci naivní a myslí si, že dobírka je nějaká jistota. Pokud zaplatíte dobírkou a přijde vám v zásilce třeba cihla, tak peníze nikdy nijak nedostanete zpět. Naopak, bankovní převod nebo platbu kartou můžete reklamovat u banky a ve spolupráci s policií vám může být platba celkem jednoduše vrácena. Snad ten nesmyslný mýtus s dobírkou, který česká média zákazníkům vštěpují, jednou skončí.
to je pekna blbost. postakovi nedam nikdy penize driv, nez si preberu zasilku. pokud bude uvnitr cihla, tak si holt postak vezme cihlu s rozbalenou krabici zpet, ale penize neuvidi.
to ze lidi preberou zasilku (byt i v ponicenem obalem) zaplati a teprve potom rozbaluji je jejich problem ne problem dobirky jako takove.
hehe hezky si to malujes ale jeste jsem nevidel NIKDY NIKOHO na poste ze by si balicek PREVZAL a rozbalil pred zaplacenim. Jo muzes to udelat hned po zaplaceni, ale zpet ti penize NIKDO neda muzes jen sepsat REKLAMACI a posta ti potvrdi, ze v baliku byla cihla... a kdyz prijde kuryr k tobe domu taky ti neda balik driv jak ho zaplatis je to to same pri jakem koliv problemu te odkaze na reklamaci ostatne je to jen ridic co ti vyda balik PO ZAPLACENI...
A jak ten pošťák má vědět, co jste si objednal?
Co když jste si fakt objednal cihlu o on pouze doručil zásilku a nemusí být svědkem toho jak to rozbalujete a brát to od vás rozbalené zpátky, by byla jeho sebevražda.
To jestli je zásilka v poničeném obalu a vy jí odmítnete převzít, je úplně o něčem jiném.
Žádný kurýr prostě nemá povinnost čekat, až si zásilku kompletně vybalíte a vyzkoušíte. Klasika je, že buď podepíšte, nebo odjede. Kafemlejnek jste vy se svojí dobírkou, vy si plaťte jak chcete a naleťte komu chcete, ale normálně uvažující zákazníky varuji, že platba e-shopu dobírkou není žádná jistota dodání bezproblémového zboží. Hlavně kupujte u ověřených e-shopů, nebo si je pořádně proklepněte, než se necháte zlákat třeba levnou cenou.
proc by mel postak vedet co jsem si objednal? k cemu mu ta inforace bude? prectete si dopravni podminky k dorucovani zasilek. jakozto adresat byste si mel pri prevzeti zasilku zkontrolovat.
ale delejte si to jak chcete vy, je to vase vec, ja zkratka prebiram zasilku rozbalenim a neslednym zaplacenim a vzdy bez problemu ze strany postaka.
Ale to se absolutně netýká obsahu! Naučte se prosím číst a nešiřte zde už nesmysly.
Např. PPL:
4. Příkazce je povinen zajistit při převzetí zásilky příjemcem provedení kontroly, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky.
10. Osoba provádějící doručení zásilky není povinna se účastnit kontroly obsahu zásilky prováděné při doručení.