Nová paralelní ranvej pražského letiště pozitivně ovlivní ekonomiku Prahy i Středočeského kraje. V letech 2012 až 2020 navíc přinese 17 tisíc pracovních příležitostí. Vyplývá to ze studie makroekonomických dopadů výstavby paralelní dráhy, kterou zpracoval tým českých ekonomů tvořený Tomášem Sedláčkem, Petrem Zahradníkem a Janem Jedličkou. Studie přitom zdůraznila, že nová dráha navíc navýší hrubý domácí produkt až o 126 miliard korun.
Nová dráha je pro Letiště Praha důležitá především z kapacitních důvodů. Již nyní je ve špičce kapacita současného dráhového systému našponovaná. Pokud bychom situaci neřešili, již v roce 2014 nebudeme schopni nabídnout aerolinkám vhodné odletové časy,
uvedl Miroslav Dvořák, generální ředitel a předseda představenstva Letiště Praha.
Pokud stavba dráhy začne už v roce 2012, do roku 2020 vytvoří 16 923 nových pracovních míst a celková nezaměstnanost klesne o 0,3 procentního bodu. „Nové pracovní příležitosti vzniknou ve stavebních firmách a u jejích dodavatelů, v návazných výrobách a ve službách a po spuštění ranveje také přímo na Letišti Praha,“ tvrdí Tomáš Sedláček.