Pani doktorka si trochu protireci, resp. nektere zasady nejsou pochopeny. Neumim si predstavit, ze opt-out lze vyuzit u opravneneho zajmu. Ten bud je, a bude i tehdy pokud klient s tim nesouhlasi, anebo neni, a pak je potreba ziskat SOUHLAS, ktery je skutecne mozne odvolat.
"Pokrývá vám to tzv. „oprávněný zájem“, pokud jste o tom vaše zákazníky informovali. To můžete udělat například pomocí dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který bývá nejčastěji na webových stránkách. Zákazník musí mít vždy možnost takové využití čísla odmítnout (opt-out režim)."
Je videt, ze i po x letech od ucinnosti gdpr jsou tu odbornici, kteri si vezmou penizky, ale neni to ono, ze.
Dobrý den,
díky za příspěvek :)
Proti oprávněnému zájmu jde VŽDY vznést tzv. námitka (tedy opt-out) - je to vlastně podobný institut jako odvolání souhlasu, jen se používá tam, kde se zpracovává na základě oprávněného zájmu a ne souhlasu :)
Pokud někdo námitku vznese, firma si posoudí, jak moc je oprávněná a podle toho s ní naloží. U námitek v oblasti přímého marketingu ale GDPR přímo nařizuje vyhovět (čl. 21 odst. 3 GDPR) - tolik tedy k tomu "opt-out" :)
Pěkný den!
Petra