Názory k článku Nová pravidla pro marketingová volání: Kdy firma nesmí kontaktovat zákazníka?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 1. 2022 21:00

    Powerpeace

    Pani doktorka si trochu protireci, resp. nektere zasady nejsou pochopeny. Neumim si predstavit, ze opt-out lze vyuzit u opravneneho zajmu. Ten bud je, a bude i tehdy pokud klient s tim nesouhlasi, anebo neni, a pak je potreba ziskat SOUHLAS, ktery je skutecne mozne odvolat.

    "Pokrývá vám to tzv. „oprávněný zájem“, pokud jste o tom vaše zákazníky informovali. To můžete udělat například pomocí dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který bývá nejčastěji na webových stránkách. Zákazník musí mít vždy možnost takové využití čísla odmítnout (opt-out režim)."

    Je videt, ze i po x letech od ucinnosti gdpr jsou tu odbornici, kteri si vezmou penizky, ale neni to ono, ze.

  • 17. 1. 2022 14:32

    PetraDolejsova

    Dobrý den,

    díky za příspěvek :)

    Proti oprávněnému zájmu jde VŽDY vznést tzv. námitka (tedy opt-out) - je to vlastně podobný institut jako odvolání souhlasu, jen se používá tam, kde se zpracovává na základě oprávněného zájmu a ne souhlasu :)

    Pokud někdo námitku vznese, firma si posoudí, jak moc je oprávněná a podle toho s ní naloží. U námitek v oblasti přímého marketingu ale GDPR přímo nařizuje vyhovět (čl. 21 odst. 3 GDPR) - tolik tedy k tomu "opt-out" :)

    Pěkný den!

    Petra

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).