Jsem účetní 15 let, 99 % příjmu jako OSVČ jde na FA ( tedy nic nezakrývám ), to 1 % je za drobné poradenství zejména u starších živnostníků co chtějí zaplatit hotově ( to jsou tak 4 inkasa za rok ), které samozřejmě vykazuji a také daním, nyní s 3+4 vlnou EET mám v podstatě na výběr, buď 100% fakturačně -, těm co neznám nejprve zálohovou FA tedy zaplatíš zálohu na BÚ = dělám, nezaplatíš , vezmi si to a těšilo mě.
Nebo kvůli těm 4 platbám hotově si pořídím EET pokladnu ( cca za nejlevnější krám s tiskárnou 5000,- + kotoučky do tiskárničky + čas s registrací ), touto cestou asi nepůjdu, vím jak 5-6 tis. ze svého vydělaného utratit lépe, také bych mohl rozšířit svůj stávající účetní SW o modul EET ( samozřejmě že to moderní účetní systém umí ) ale to se platí, pak z toho platím roční UPG + práci za instalace ( 1500,- / hod. práce IT ) - to také nepůjde ( abych pro 4 inkasa prodělal kalhoty, to nechám jiným ).
Pak mohu požádat ( hezky v předklonu ) o off-line režim, tedy zajdu si na FÚ s prosíkem a dostanu " speciální papírové účtenky " tedy sice ušetřím za EET kasu ale zase podle návrhu mám v off -line režimu reportovat a to 4x ročně - tedy každý kvartál dělat reporty na FÚ o tom kolik těch papírových účtenek jsem použil, či nepoužil, či stornovat, tak to nepůjde, potřebuji pracovat a ne každý kvartál ( tz. 4x ročně ) vyplňovat formulářové reporty pro úředníky kvůli off-line režimu EET.
No nic, je to jasná volba, všechno všem fakturačně, nejlépe dopředu, kdo nechce, neumí, nemůže ať si dělá účto sám. Jeho problém.