Souhlasím s tím, že u restaurací EET jako kontrolní mechanismus může fungovat. Ale u 3. a 4. vlny ne - není totiž jak prokázat, že někdo službu poskytl a někdo za ni zaplatil. Když si někdo třeba nechá zrekonstruovat koupelnu, zájem o nepřiznání tržby je na obou stranách (zákazník to má bez papíru levnější, řemeslník ušetří na odvodech). Jak chcete tohle kontrolovat a prokazovat? Kontrolním nákupem? No to možná chytíte pár případů, ale náklady k tomu budou tak obrovské, že to bude ztrátové. Já nepopírám, že dochází ke krácením tržeb - ale musí se na to najít jiný způsob kontroly. Spousta řemeslníků krátí tržby jen kvůli tomu, aby nedejbože nespadli do plátcovství DPH - protože tam ta administrativa sakra narůstá. Tak raději krátí... Neříkám, že to je dobře. Ale dokud stát nezjednoduší administrativu, tak se nic nezmění. Ať už EET u služeb bude nebo nebude - krátit se bude vesele dál.