Bé, bé, bé, fňuák, fňuky, fňuk – falšné plačky obchodníků.
Až budou obchodníci vyřizovat reklamace tak, jak se to dělá poctivě.
Až budou obchodníci mít slušné popisy zboží a technické parametry.
Až budou mít obchodníci pravdivě uváděné dodací lhůty.
Pak nebude nutné posilovat práva zákazníků, aby si s nimi obchodníci nevytírali zadní část těla.
Jako zákazník při vadě zboží máte dvě možnosti: Jít cestou reklamace, kde si z vás ešpista bude dělat dobrý den a celé se to protáhne o půl roku až rok, a možná si budete muset najmou i právníka. A nebo vrátit zboží ve 14denní lhůtě.
Český obchod je založen na podvodu z větší části.
Stačí odcestovat do civilizovaného státu a nakoupit tam a porovnat nákupní zážitek. A nebo nakoupit v civilizovaném zahraničním obchodu. A v tu chvíli už na vás plačky českých obchodníků nepůsobí, protože je jasno, že u nás je Rusko, co se ochodů a obchodníků týká.
Ale tu nie je problém s vadným výrobkom. Ale s tým, že si kúpim napr.. videokameru, 10 dní ju používam na rodinnej dovolenke a potom výrobok (ktorý NEMÁ ŽIADNU PORUCHU) vrátim do e-shopu.... Dostanem späť plnú cenu, ale nikto normálny si už používaný výrobok zaplnú cenu opäť nekúpi... Takže e-shop je stratový. A podobne si môžem každých 10 dní kupovať napr. nový televízor a podobne.
A nebo se to obchodník pokusí prodat znovu jako nový výrobek a další zákazník kvůli tomu prvnímu šmejdovi dostane jeté nebo případně vadné (protože je snazší vrátit než reklamovat) zboží.
Tohle dává smysl u věcí jako je oblečení, které se běžné zkouší i v kamenných obchodech kvůli velikosti apod. Nechápu proč by např. u elektroniky měl někdo doplácet na to, že si někdo nebyl schopen přečíst technickou specifikaci a příručku a koupil něco co vlastně nechtěl.
Prosím vás, a který český obchod uvádí podrobnou a plnou tehcnickou specifikaci, nebo zveřejňuje příručku, aby si člověk nemohl nekoupit co nechtěl?
Nebio je to zase zažraný pocit, že zisk ospravedlňuje vše, i za to musí platit za každou cenu zákazník.
Já už toho českého pseudokapitalismu mám plné zuby. Stejně jako plaček českých obchodníků-podvodníků.
Proč to, že v civilizovaných zemích nakoupím bez toho českého podvodnictví? Že tam najdu dostatečné specifikace zboží? Atd.?
Protože se tu došlo do extrému. Zisk je posvátné tele, ke kterému se modlí kdejaký sektářský neoliberál či pravičák. Všichni jsou tímto zcela osleplí. Schvalují se další a další zákony, které umožňují čím dál více obchodních podvodů – nyní třeba může mobilní operátor jednostranně změnit smlouvu a zákazník nemá možnost ji na základě toho vypovědět, podvod jako hrom. S novým občanským zákoníkem došlo k oslabení záruky. Atd.
Až se tady Česko probere z oslepení zbožštování zisku, a uvidí konečně ty nekonečné a smrdící hromady podvody ze stran firem, korporací a obchodníků, které by si v civilizovaných zemích žádný subjekt beztrestně nedovolil, pak to třeba začne být trochu normální.
Rozumím. Výrobce prostě neuvede kompletní specifikace, proč by to dělal, a proč by to měl někdo čekat?
Pak je ale 14denní lhůta s vrácením plné ceny naprosto a zcela v pořádku v takovém mindsetu čechokapitalismu. Není důvod si na ní stěžovat, a v tom případě nechápu ten článek.
Pokud obchod chybně uvede specifikaci, je to zcela zákonný a morální důvod k vrácení. A soud s tím také vyhrajete. Zcela správně.
Jeden z důvodů, proč je v Česku tak špatná úroveň služeb je právě široká akceptace podvodných praktik obchodníků, jako jsou třeba špatné specifikace, mezi lidmi.
Pak se není co divit.
Podle me je bezduvodne vraceni proste hovadina. Pokud ma vyrobek deklarovane vlastnosti, tak neni duvod. Ta zakonna ctrnactidenni lhuta nema v zakone co delat. Obchodnik muze mit sebelepsi popisky a dodaci lhuty, ale kdyz mu nekdo bezduvodne vrati zbozi, tak na tom proste trati.
Až bude mít nějaký český obchodník sebelepší popisky, dejte mi vědět. Zatím jsem je u žádného českého e-shopu neviděl. Ani jednou.
DOkonce si myslím, že až e-shopisté v česku budou mít alespoň takový standard popisků, jako je v zahraničí, mohou úspěšně zalobovat ve zrušení 14denního vrácení. Zatím české e-shopy jsou děs a hrůza.
Jenže problémy jsou až příliš často, a tak je logicky nutné posílit pravomoce zákazníků, mně to přijde naprosto logické.
„Nemůžeme vám uznat reklamaci bot, protože vy jste v nich chodil.“
A milióny dalších.
Na Vodafone jsem při vracení peněz při odchodu dokonce posílal právníka. Okamžitě se ledy pohnuly.
Dokonce jsme posílal v OBI policii na ochranku, která – v zápalu za splnění počtu chycených zlodějů se nemohla smířit s tím, že lidi málo kradou – mi sebrala a ukradla řádně zaplacené zboží. Bylo potom docela sranda následující přestupokové řízení, jak OBI „ztratilo kamerový záznam vinou poruchy PC“ a jak ti šmejdi se pokoušeli zachránit co dá.
V Česku je třeba ještě zestonásobit ochranu zákazníka, tak to vidím já. A pokutovat obchodníky mnohem tvrději, ideálně likvidačně.
ponkrac je pouze troll kteremu cokoliv ceskeho neni dobre, staci projet diskuse. pro nej jsou vsichni zlodeji, protoze mu holt nic nedaji zdarma a za hranicema je pro nej trava zelenejsi. kdybych ja "trpel" od tech liberalu, pravicaku, podnikatulu tak jako on uz bych byl pryc, ale on si zrejme uvedomuje, ze by v te cizine chcipnul hlady.
Budete-li kdokoli chtít úředně potvrzené, že ochranka OBI Prostějov krade, napiště mi, a já vám pošlu úřední spis z vyšetřování, kde je to konstatováno. Ochranka OBI mě okradla, já zavolal policii a nechal jsem to celé proštřit v přestupkovém řízení. Nemám problém doložit chování a kradení ochranky OBI Prostějov, bude-li mít kdokoli zájem.
....tak čtu ten příspěvek, typický čecháček pan Ponkrác jemuž se jen a jen stále ubližuje ...... všichni jsou to lumpové, no tak ať si zařídí nějaký obchod a až mu tam budou chodit p....jako jen on,možná to obrátí jeho názor. A ti naši pitomci v PS jim to ještě zákonem umožní, protože tam jen chrápou a nedokážou ani implementovat pár vět za zadání od Eu.
Chce se mi blejt velebnosti ...HOWG