Novela zákona zakáže klamavou a agresivní reklamu

24. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podle vládní novely zákona o ochraně spotřebitele, kterou dnes podpořila v prvním čtení Poslanecká sněmovna, nebudou moci obchodníci již používat klamavé a agresivní obchodní praktiky. Novela obsahuje výčet klamavých a agresivních praktik, které byly převzaty z příslušné evropské směrnice. Podle ministra průmyslu a obchodu Martina Římana to byl jediný možný způsob, jak aplikovat evropskou směrnici do českého práva.

Mezi zakázanými praktikami je např. situace, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aniž by danou věc nebo službu koupil. Nemůže také ani spotřebiteli vyhrožovat, že bez koupě jeho výrobku či služby ohrozí své podnikání nebo existenci. Zakázáno bude také požadování peněz za výrobky nebo služby, které dodal, ačkoliv si je zákazník neobjednal, či nepravdivé prohlášení, že výrobek umí vyléčit určitou nemoc, poruchu nebo postižení atd. Naopak umožní srovnávací reklamu, pokud budou srovnávány vlastnosti, které se dají ověřit.

Zdroj: ČTK

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).