Vlákno názorů k článku Novela živnostenského zákona zbavuje podnikatele další administrativy od P2010 - Totiz zrusit nesmyslne zivnostenske urady i ZL. V...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2011 2:50

    P2010 (neregistrovaný)
    Totiz zrusit nesmyslne zivnostenske urady i ZL. V jinych zemich to funguje i bez toho a o mnoho lepe.
  • 28. 11. 2011 10:39

    ledo (neregistrovaný)
    Protože poslanci a úředníci jsou idioti, co si nevidí na špičku nosu. Místo toho, aby řídili stát, šťourají se v nose nebo hrají golf.

    Zrušení živnostenských úřadů navrhoval před šesti lety Martin Jahn. O víkendu jsem četl, že se ho snaží Babiš získat pro svou stranu, doufám, že na nabídku kývne.

    Okamura v článku říká, že ve Velké Británii spadá průvodcovství pod volnou živnost - no vtip je v tom, že v Británii živnostenské listy vůbec neexistují :-D Jsou nějaké regulované činnosti, ale takových je velmi málo.

    Perličku na závěr - v souvislosti s nesčetnýma novelama ŽZ za Římanovy éry mi utkvělo v paměti, že sliboval, že podnikatelé už nebudou muset obíhat úřady a nebude třeba např. nahlašovat změnu trvalého bydliště. Vloni se maminka stěhovala a ptala se mě, jestli změnu musí někam hlásit, poradil jsem jí, že už nemusí, že ŽÚ si to stáhne z Centrální evidence obyvatel (tak jsem to před lety četl v novinách). Hm, chyba lávky. Před dvěma týdny si jí pozval "místně příslušný" ŽÚ (mimochodem jsem také četl, že místní příslušnost byla zrušena, ale prý nebyla...) a napařila mamce pokutu za neoznámení změny trvalého bydliště!

    Na malé bezbranné lidi si úředníci dovolí. Když jsem ale podal stížnost ŽÚ na jednu "švýcarskou" podvodnou firmu (za kterou stojí Češi), která podniká na území ČR neoprávněně a klame klienty "telefonickými" výhodnými nabídkami, kdy si je zaváže k odběru na 5 let, tak mi sdělili, že nejsou příslušní věc řešit.... Asi u nich nikdo neuměl anglicky/německy, aby požádal o pomoc Švýcary.

    Na úřadech pracují lemplové, kteří by se neuplatnili v běžném životě, tak šli pracovat na úřad.
  • 28. 11. 2011 15:38

    jezevec (neregistrovaný)
    věcný záměr zákona o digitalizaci státní správy jsem napsal už v roce 1991.
    1) stát bude mít síť KontaktníchMíst - v principu na všech úřadech, obecních úřadech, možná i poštách a snad i na policejních stanicích. člověk přijde na Místo s papírem, prohodí ho scannerem, obsluha napíše třídící kód kterému úřadu v jakém místě to patří, počet stran, a mašina na samolepce vyplivne čárový kód tohoto + nějaké sekvenční číslo centrální podatelny. tu samolepku si člověk nalepí na ten papír, který si tam donesl, jako potvrzení že stát to zaregistrioval a přijal, a to je vše. žádné papíry, žádné poštovné, žádné běhání člověka, vše stačí jen jedno na kterémkoliv místě.
    2) všechny informace, které stát má, si bude dokládat a ověřovat sám. já budu mít jen občanku. chce-li někdo pozvrzení o moji mzdě, katastru, OR, RT, bydlišti, atd cokoliv, prostě si to stáhne a nebude mně votravovat. kdo má pravomoc dostat ode mně vyplněný formulář s nějakým údajem, má asi pravomnoc do takového údaje nahlédnout do státní databáze. který úředník cekne, že chce donést něco na papíře, nějaké potvrzení nebo výpis z něčeho - dostane na druhý pokud výpověď.
    3) klientská pracoviště nesmí mít dveře ani úřední hodiny.

    non, nelíbilo se to ani tehdy. . . .
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).