Novinka u slevových portálů. Po asociaci vzniká aliance na bázi outsourcingu

22. 6. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Se sdružením slevových portálů se roztrhl pytel. Po tom první, ve které je Slevomat, vzniklo další, které navíc zajistí portálům nový obchodní model.

Půl roku po vzniku Asociace portálů hromadného nakupování, v níž jsou zastoupeny především ty největší slevové portály, vznikla Aliance slevových portálů. Ta má za cíl zkvalitnit trh slevových portálů a zároveň těm menším a středně velkým zajistit konkrétní obchodní nabídky a zákaznickou podporu.

Asociace slevových portálů existuje už více než půl roku

Dne 4. listopadu 2011 byla do seznamu občanských sdružení ministerstva vnitra zapsána Asociace portálů hromadného nakupování (APHN). Bylo to po více než roce slibů, které zaznívaly z úst především jejího iniciátora Tomáše Čupra, zakladatele Slevomatu.

Čtěte také: Asociace slevových serverů je prý na spadnutí, říká ale jen její iniciátor Čupr

APHN si klade za cíl především ochránit slevový trh od podvodníků. Jak asociace uvádí na svých webových stránkách Nakupujemehromadne.cz, prioritní snahou je pojištění a garantování daných služeb v odpovídající kvalitě popsané na slevovém kuponu. Zákazníci by díky APHN měli mít možnost rozeznat seriózní společnosti vysoké kvality od neprofesionálních subjektů, píše asociace na svých webových stránkách.

Že to myslí asociace vážně, dokazují i Stanovy APHN, které jsou na portálu asociace volně ke stažení. V APHN je zatím šest členů: Slevomat.cz, Zapakatel.cz (patří do rodiny Slevomatu), BerSlevu.cz, BonyBony.cz (patří do rodiny MyDeals.cz, kde je i portál Megasleva.cz), moravskoslezský Doluj.cz a Slever.cz.

Stahujte: Stanovy APHN (Zdroj: Nakupujemehromadne.cz)

Jak se stát členem asociace

Členem APHN se může stát slevový portál, který mimo jiné funguje minimálně šest měsíců, má dostatečný zůstatek na bankovním účtu, vyplní přihlášku ke členství, předsednictvo asociace ho schválí a uhradí roční členský příspěvek. Další kritéria pro vstup do APHN jsou uvedeny na portálu Nakupujemehromadne.cz.

Čtěte více: Opravdu slevové servery ničí české hotely? (NÁZOR)

V těchto dnech na český trh vstupuje další sdružení portálů pod názvem Aliance slevových portálů. To stejně jako APHN reaguje na současnou situaci na trhu, která je podle aliance roztříštěná. Zatímco APHN je sdružením rovnoprávných slevových hráčů, kteří mají vlastní nabídky, Aliance slevových portálů (ASP) naopak skrze svého zakladatele, společnost Retail Info, nabídne především malým a středně velkým slevovým portálům balík slevových nabídek, jejichž kvalitu zajistí a ověří právě Retail Info. Jedná se tedy o smluvně zakotvený obchodní model.

Aliance si bere místo členského příspěvku podíl z obchodu

Fungujeme na principu outsourcingu. Slevové portály sdružené v naší alianci si mohou vybírat z naší nabídky slevových akcí, které umístí na svůj slevový portál. Nemusejí se přitom ani starat o zákaznickou podporu. Tu rovněž zajistíme. Slevový portál se tak může soustředit především na marketingovou podporu, řekl serveru Podnikatel.cz Jan Brokeš, projektový manažer Retail Info.

Na rozdíl od franšízy zde jednotlivé portály fungují dál pod svou značkou. Aliance jim však pomůže udržet stabilitu i v obtížnějších obdobích, komentoval nový systém Brokeš. Podle něj chce ASP získat až 10% podíl na trhu slevových portálů a dlouhodobě si ho udržet.

Čtěte také: 5 tragických omylů při spolupráci se slevovými servery

Jak zjistil server Podnikatel.cz, právě dnes či nejpozději v pondělí se nový systém outsourcingu rozjede už na třech portálech členů z deseti již do aliance zapojených. Vstup do aliance je přitom zadarmo. Žádný roční členský příspěvek se neplatí.

Člen aliance ale nezíská celý podíl z realizovaného obchodu. Většinu si na svůj účet připíše Retail Info. I přesto aliance garantuje podle ní zajímavý výdělek. Podíl se odvíjí od obratu slevového portálu a také od konkrétní nabídky. Můžu ale potvrdit, že se blíží desítkám procent z realizovaného obchodu, upřesnil pro server Podnikatel.cz Jan Brokeš.

Slevy brzy také na tématicky podobných obsahových portálech

Ten zároveň načrtl, že Retail Info připravuje podobný systém spolupráce i pro online média. Tématicky zaměřeným portálům chceme nabídnout podobný systém, zatím je tento projekt ve fázi příprav. Nemohu proto doplnit podrobnější informace. Nicméně bude to lepší systém než klasický affiliate program, uvedl pro Podnikatel.cz Brokeš.

Čtěte také: Letos už konečně dojde ke konsolidaci slevových serverů

I když asociace slevových portálů a nová aliance fungují na odlišném principu, cíl mají stejný: ochránit zákazníka před falešnými nabídkami a garantovat kvalitu služeb. Informace o nové alianci je pro mě novinkou a nejsem s ní detailně obeznámen. Nicméně může to být pozitivní zpráva především pro český trh, který se tak může těšit na kvalitnější nabídku slevových portálů, reagoval na vznik aliance David Antič, zástupce Asociace portálů hromadného nakupování a jednatel slevového portálu Berslevu.cz. 

MM 25 baliček

Proti založení Aliance naopak ostře vystoupil Tomáš Bártla, spoluzakladatel portálu Vykupto.cz: Založení Aliance slevových portálů s cílem získat a dlouhodobě udržet určitý podíl na trhu z našeho pohledu není zcela relevantní hned v několika rovinách. Spojení několika méně úspěšných serverů nemůže zákazníkovi poskytnou zmiňované výhody a kultivovat trh, komentoval novinku Bátrla.

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).