exPRESS: Nový hit na českém internetu, sociální nakupování

11. 6. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Po sociálních sítích přichází na řadu sociální nakupování. Spojte se se svými přáteli a vyměňujte si dojmy na obchodní značky, jejich akce a limitované kolekce. I takové možnosti nabízí nový český portál.

Nový portál zaostřil na sociální nakupování

Vyžádaný marketing a sociální nakupování, to je hlavní poselství nového portálu Zoot.cz, který byl tento spuštěn. Zoot sám sebe charakterizuje jako prodejní a informační server. V praxi pak funguje tak, že si uživatel sestaví jakýsi elektronický reklamní leták ušitý na míru. Sám si totiž zvolí, o jaká sdělení zastoupených značek má zájem a jakou formou chce být informován. Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží (slevy, limitované kolekce a výhodné akce) podle jeho preferencí. Uživatel si tak definuje oproti běžným reklamním newsletterům pouze vyžádané informace.

Uživatelům přinášíme nabídky v podobě slev, akcí, bonusů nebo nových produktů od značek, které si sami předem vybrali. Nemusejí hledat nejlepší nabídky – Zoot je najde za ně. Zobrazí jim je na jejich osobním profilu, případně pošle upozornění e-mailem. V tom jsme o krok dále před různými srovnávači cen, uvádí JOSEF HAVELKA, spoluzakladatel portálu Zoot. Nový portál je zároveň propojen se sociálními síti. Ti uživatelé, kteří mají účet na Facebooku, se mohou přihlásit prostřednictvím Facebook Connect. Zároveň mohou svým přátelům službu doporučit a společně tak získávat přístup například ke slevovým akcím.

27 % uživatelů sociálních sítí v České republice jsou fanoušci značek a jejich počet neustále roste. V době, kdy jsou uživatelé zahlcováni informacemi a kampaněmi o nových službách a produktech, důvěřují stále více doporučení svých přátel. Zoot nemá ambice vytvářet další sociální siť à la Facebook, ale je její nadstavbou zaměřenou na vztah značky a fanouška, doplnil LADISLAV TRPÁK, Chief Idealist společnosti Zoot.

VIDEO: Zoot.cz se představuje

exPRESS - Koleje 01
Finance

Potvrzeno: Česká ekonomika vybředla z recese

Česká ekonomika roste. Za první čtvrtletí potvrdila meziročně růst o 1,1 %, v mezikvartálním porovnání tak o 0,5 %. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Ze srovnatelné časové řady je patrné, že dno výkonnosti ekonomiky bylo ve 2. čtvrtletí 2009, počínaje třetím loňským čtvrtletím HDP mezičtvrtletně pravidelně o 0,5 % roste, doplnil ČSÚ.

V dubnu se rozdalo nejméně dotací

Úspěšnost při získávání dotací klesla na 56,2 %. Rozdalo se tak nejméně dotací od září roku 2008. Vyplývá to z EU Point indexu Komerční banky.

Krachem je ohrožena každá pátá firma

Rok 2009 české firmy výrazně oslabil. Jak vyplývá z ratingového modelu agentury ČEKIA, zatímco v roce 2006 měla nejvyšší ratingový stupeň více než polovina českých firem (58,5 %), v roce 2009 jich byla již méně než čtvrtina.

Počet zahraničních investic v Česku poklesl

Příliv zahraničních investic výrazným způsobem poznamenala ekonomická krize. Počet projektů přímých zahraničních investic v Evropě v loňském roce poklesl o 11 %. Investoři zde i tak umístili 3303 projektů, které generují téměř 125 tisíc pracovních míst.

exPRESS - Koleje 02
Zákony a úřady

Od července se mění výpočet úroků z prodlení

Způsob výpočtu úroků z prodlení je od července 2010 jednodušší. Změna nastává na základě novely občanského zákoníku.

Česko může přijít o miliardy a pracovní místa

Až o pět tisíc pracovních míst připraví Česko likvidační vyhláška na obnovitelné zdroje. Ty totiž mohly v tomto roce přinést investice do fotovoltaiky.

Z ministerstva míří dotace pro slabé regiony

50 milionů korun je na Ministerstvu pro místní rozvoj připraveno pro hospodářsky slabé a strukturálně postižené regiony.

Počet lidí bez práce je nejnižší od listopadu 2009

Míra nezaměstnanosti v květnu klesla na 8,7 %. Překvapila tak samotné ekonomy, kteří očekávali, že se bude držet kolem devíti procent. Jedná se o nejnižší míru nezaměstnanosti od listopadu 2009.

exPRESS - Koleje 03
Provoz a daně

Roste počet uživatelů internetu, zobrazují méně stránek

Počet reálných uživatelů z Česka, kteří navštívili internetový trh, se zvyšuje. V dubnu vzrostl jejich počet na celkem 5 603 978 uži­vatelů, což je nárůst o dvě desetiny procentního bodu oproti předchozímu měsíci.

Průměrný nabízený plat je kolem 20 tisíc

Firmy nabízejí v průměru plat ve výši 20 314 korun. Nejvyšší plat nabízely firmy v Praze (26 133 Kč), poté ve Středočeském kraji (25 995 Kč).

<fb:fan profile_id=„58931­199320“ stream="" connections=„18“ width=„545“></f­b:fan>

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).