Nový mýtný systém se osvědčuje. Zatím se na mýtném vybralo necelých 5,5 miliardy

28. 7. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
V dubnu a květnu výnos z mýtného klesal, ale v červnu vzrostl téměř o 7 % a dopravci tak zaplatili za jízdu po zpoplatněných komunikacích necelou miliardu.

Za meziročním růstem stojí dva pracovní dny navíc oproti roku 2019, oživení tranzitní nákladní dopravy přes Českou republiku a výnosy z nově zpoplatněných silnic I. třídy.

Červen tedy přinesl na tuzemských silnicích a dálnicích očekávané oživení dopravy. Efektivitu výběru mýtného pomohlo udržet i rozšíření sítě zpoplatněných silnic I. třídy o 868 kilometrů od 1. ledna letošního roku – na silnicích I. třídy se v červnu vybralo téměř 105 milionů korun. Po tomto rozšíření sítě zpoplatněných komunikací provozuje CzechToll satelitní mýtný systém na celkem 1 102 kilometrech silnic I. třídy a 1 307 kilometrech dálnic.

Podívejte se, kde je od 1. ledna 2020 nutné platit mýto, do našeho článku Na jakých silnicích I. třídy musíte nově platit mýto?

Rozsah zpoplatnění se zvýšil o 903 kilometrů, ale provoz satelitního mýtného systému je třikrát levnější než u původní mikrovlnné technologie. Za celé první pololetí roku 2020 předepsal CzechToll na mýtném dopravcům 5,496 mld. korun (meziročně pokles o 1,01 %) a k 30. červnu 2020 bylo v tuzemském mýtném systému zaregistrováno téměř 489 tisíc vozidel. Z toho je přes 150 tisíc z České republiky a přes 338 tisíc ze zahraničí. K celkem 424 tisícům vozidel si vyzvedli dopravci palubní jednotku potřebnou pro užití zpoplatněných silnic a dálnic.

O palubní jednotce najdete více zde: Pozor na placení mýta. Jeho provozovatel vám může zablokovat palubní jednotku

Myto.podnikatel.cz

 

Připravte se na nové mýto včas. Vyzkoušejte nejsnadnější platbu mýtného. Sjednejte si Road Account, které Vám usnadní registraci vozidel a umožní souhrnnou platbu v režimu odložené splatnosti.

Partnerem myto.podnikatel.cz je Diners Club

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).