Hypermarkety Tesco mají problém s doplňováním zboží do regálů. Nový systém selhává, díry v regálech jsou dvakrát až třikrát větší než v minulém roce.
Z průzkumu agentury PPM, který zveřejnila Mladá fronta Dnes, vyplývá, že například v oddělení cukrovinek chyběly na podzim loňského roku v průměru tři až čtyři procenta výrobků, v březnu už to bylo patnáct procent. Podobně dopadla i káva, nealkoholické nápoje či pivo.
Výrobci tak přicházejí o tržby. Zákazník si buď koupí výrobek od konkurence, který na regálu je, nebo začne časem chodit do jiného obchodu.
Za méně zboží na pultech může nový způsob doplňování zboží. Tesco na něj přecházelo postupně od ledna do března. Zatímco dříve si doplňování do regálů zajišťovali sami výrobci buď svými lidmi, nebo pracovníky od agentur, dnes to za ně dělají zaměstnanci Tesca. Systém měnilo Tesco podle dřívějšího vyjádření hlavně proto, aby se jim po prodejní ploše a ve skladu nepotulovali cizí lidé a aby mělo nad doplňováním a zboží větší kontrolu.