Již 2500 lidí si zažádalo během prvního týdne provozu datových schránek o jejich zřízení. Povinné jsou přitom ze zákona přitom pouze pro právnické osoby. Těm schránky stát zřizuje automaticky, stejně jako úřadům. I když povinná aktivace schránky se odložila novelou zákona 300/2008Sb. až do 1. listopadu, přesto si již aktivovalo 220 subjektů. ČTK to řekla Petra Králové z České pošty, která je provozovatelem informačního systému. Čtěte více: Stiegler: Česká pošta vstupuje zásadně na trh elektronické komunikace
Jak již dříve informoval server Lupa.cz, po startu datových schránek k 1. červenci se dostavily první komplikace. Certifikační autorita Postsignum, od které systém datových schránek získává certifikáty a nezbytná časová razítka, měla od 1. do 3. července výpadek. Následně, od 4. do 5. července zase proběhla odstávka celého systému datových schránek,
upozornil server. Technické zajištění ostatně kritizovali i čtenáři serveru Podnikatel.cz, kteří na toto téma chatovali s Petrem Stieglerem, šéfem sekce eGovernment České pošty.
TIP: Jste uživateli mikroblogovacího systému Twitter.com? Chcete diskutovat na téma datové schránky? Stačí do vašeho příspěvku vložit „#datoveschranky“ a můžete se tak přidat k uživatelům, kteří se zajímají o podobné téma.
Ten přislíbil, že Česká pošta i ministerstvo vnitra, které je správcem informačního systému, se připomínkami uživatelů budou zabývat: Některé z názorů využijeme při zlepšování systému a jeho uživatelské vstřícnosti,
řekl business serveru Podnikatel.cz Petr Stiegler.
Datové schránky jsou povinné pro více než 600 000 subjektů. Ty obdrží obálku s oranžovým pruhem, která obsahuje údaje pro aktivaci schránek. Ta je až posledním krokem při prvním použití informačního systému. Ještě předtím mají všichni uživatelé možnost vyzkoušet si demo schránky a nastavit veškerá přístupová práva pro všechny pověřené osoby. Fyzické osoby včetně OSVČ, pro které datové schránky zatím povinné nejsou, mohou o zřízení požádat na obecních úřadech, poštách a kontaktních místech Czech POINT.