ten samozřejmě nekope za "malé české obchodníky", ale pouze za "svůj" COOP, který zaspal dobu o 10-15 let a teď horkotěžko drží pozice. Z jedné strany na něj tlačí ve větších městech zahraniční řetězce, z druhé strany je válcuje Hruška a podobné prodejny nebo přímo vietnamci.
Přitom COOP je takový řetězec v bleděmodrém, jen se snaží zahrát na "českou" notu. Přitom se chová stejně jako zahraniční řetězce, dodavatele dojí skoro stejně a sortimentně se moc neodlišuje. Snad berou trochu víc od místních firem, což není dáno tím, že by COOP a Juračka byl nějaký lidumil, ale tím, že COOPy (Jednoty) jsou stále regionálně řešené, takže ten místní dodavatel se domluví na "svém" území, což je vidět třeba na Ternu, kde ten čerstvý sortiment bývá kvalitní a (částečně) místní. Samotná centrála COOPu se chová jako ostatní a na regionální dodavatele kašle úplně stejně.