Potraviny táhnou u Marks and Spencer za silný provaz. Česká pobočka tohoto řetězce s módou a také potravinami se rozhodla pro otevírání nových prodejen, které budou zaměřeny výhradně na jídlo. V rozhovoru pro týdeník Marketing & Media (MaM) to uvedl marketingový ředitel české pobočky Zdeněk Hašek.
Naší prioritou je otevírat simply food stores by M&S, tedy specializované prodejny potravin. Zatím hledáme vhodné prostory,
uvedl Hašek pro MaM.
Ten zároveň přiznal, že například prodejna M&S na pražském Smíchově vydělala na prodeji jídla více než samotném prodeji oblečení. V Británii, tedy mateřské základně této značky, je větší poměr jídla vůči oblečením již potvrzeným pravidlem. Pohybuje se v poměru 60 ku 40 ve prospěch potravin. U nás je to podle Haška zatím 2 ku 1 ve prospěch oblečení.
I přesto očekává podobný trend, který nyní značka podpoří otevřením samostatných prodejen. K tomu chystá Marks and Spencer pro příští rok plnohodnotný e-shop. Ceny by navíc měly jít výrazně dolů. Cena bude férovější a tím se zvedne pravděpodobnost, že zákazník si výrobek koupí za plnou cenu,
uvedl pro MaM Hašek, přičemž zároveň zdůraznil, že v souladu s tím ubyde i slevových akcí.