OD Kotva cílí na Číňany, má i nový čínský název, vyslovuje se „Kaou-tch-ua"

15. 1. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: OD Kotva, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Obchodní dům Kotva se rozhodl cílit na čínské turisty. Jako první moderní budova v Praze tak získal i svůj čínský název – „Kaou-tch-ua". (FOTOGALERIE)

Obchodní dům Kotva (OD Kotva) se rozhodl cílit na čínské turisty, a proto jako první moderní pražská budova získal své oficiální jméno pro komunikaci v čínštině.

Kotva má nově i čínský název

Obchodní dům Kotva, který vloni oslavil 40 let od svého otevření, cílí nově na čínské turisty. Irská společnosti Markland, která OD Kotva vlastní od roku 2005, proto pro dům získala i oficiální jméno v čínštině a také čínský slogan. Jméno se vyslovuje „kaou-tch-ua“ a znamená „výjimečná a s vysokou kvalitou“. Slogan by se pak dal přeložit jako „nakupujte a budete příjemně překvapeni“. Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy. Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty, komentoval Jaroslav Petrů, generální ředitel obchodního domu.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Kotvě pomohlo paradoxně otevření Palladia

OD Kotva byl otevřen v roce 1975 a s 22 000 metrů čtverečních, 2000 zaměstnanců s vlastním odborným učilištěm se stala 5. největším obchodním domem v Evropě. Kotva byla postavena na jednom z nejzajímavějších míst pražského osídlení. Před stavbou OD proběhl velmi rozsáhlý archeologický výzkum, který pečlivě zmapoval původní zástavbu a přinesl poznatky o nejstarším pražském osídlení i rozvoji města ve 13. století.

V roce 1989 se OD Kotva stal samostatným státním podnikem, který byl v roce 1994 privatizován. Majitelem společnosti se stal investiční fond Trend, na jehož majetek byl ale v roce 2000 vyhlášen konkurs. V roce 2005 odkoupila Kotvu za 50 milionů euro irská developerská společnost Markland. Ačkoli se o dva roky později otevřelo naproti Kotvě nové obchodní centrum Palladium, Kotvě to paradoxně pomohlo, jelikož se výrazně zlepšila kvalita prostředí Náměstí Republiky, V roce 2014 vykázal OD Kotva tržby ve výši 800 milionů korun, což bylo o 13 % více než o rok dříve.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).