Autor má tendenci moralizovat celou společnost, ale ze své zabedněnosti nevidí, že to jsou právě zákazníci jako on, kteří dostávají prodavačky a obsluhu v marketech do neustálého stresu. Je v celku logické a snad to není potřeba nikomu vysvětlovat, že když chce člověk práci, tak musí dodržovat pravidla dané firmy (tím spíše, jedná-li se o pozici prodavačky/vedoucího v marketu nadnárodního řetězce).
Pokud byste si kupoval písek u živnostníka, pravděpodobně by neměl žádný problém Vám ty dva sáčky darovat zdarma. Živnostník má rozhodovací pravomoc na svých bedrech. Ale v takto velkých korporacích musí být jasně daná pravidla a rozhodovací pravomoc má každý zaměstnanec podle své kompetence; jinak by to nešlo uřídit. A jestliže dojde k nestandardní situaci (tedy když chce někdo prodat smetí z prodejny), nemůžete chtít po prodavačce rozhodnutí, které by mohlo stát její pracovní místo. Sám byste se na její situaci zachoval stejně.
Blbem se z Vás stává až Váš arogantní postoj s odvoláváním se na paragrafy a voláním si nadřízených. Upřímně jsem rád, že jste to nehnal až do Bruselu. Ano, dostanete pod tlak prodavačky a vedení do svízelné situace, určitě se doma pak skvěle pobavíte a na blog frknete článek o tom, jak se pobavit a nechodit na jógu smíchu. Ale co ti lidé kolem Vás?
Známá pracovala na informacích v Tescu a bohužel se s podobnými blby setkávala denně. Vykládala jak jednou přišel jeden pán reklamovat jogurt, protože mu nechutná. Při argumentaci, že to nelze reklamovat se začal dovolávat nadřízeného, poté nadřízeného nadřízeného a tak dále. Nakonec mu vrátili dvacet korun ze své kapsy, protože nejhorší je srážka s blbcem a levněji vyjde, když mu vrátí peníze, byť neexistuje žádný paragraf podle kterého by měli. Zrovna tak jako Vám, když jste nakonec dosáhl svého a zaplatil 50,- Kč.
Možná by stálo za zamyšlení jak by to celé skončilo, kdybyste se nejprve zašel zeptat obsluhy, zda by bylo možné ten rozsypaný písek sesbírat a vzít si domů. Možná by to dopadlo úplně jinak. Možná byste mohl začít synovi dávat jiný příklad a místo arogance popřát prodavačce pohodovou směnu a příjemný zbytek dne (určitě by pak dával ten článek o józe smíchu větší smysl). A zcela určitě by se měla redakce zamyslet, zda by zveřejněním takového morálního paskvilu neměla poslat peníze také Baumaxu na lekci jógy smíchu pro zaměstnance.