Názor k článku Obchodní politika řetězců je často vůči zákazníkům stupidní. Přečtěte si příběh od zper - Autor má tendenci moralizovat celou společnost, ale ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 9. 2015 7:29

    zper (neregistrovaný)

    Autor má tendenci moralizovat celou společnost, ale ze své zabedněnosti nevidí, že to jsou právě zákazníci jako on, kteří dostávají prodavačky a obsluhu v marketech do neustálého stresu. Je v celku logické a snad to není potřeba nikomu vysvětlovat, že když chce člověk práci, tak musí dodržovat pravidla dané firmy (tím spíše, jedná-li se o pozici prodavačky/ve­doucího v marketu nadnárodního řetězce).

    Pokud byste si kupoval písek u živnostníka, pravděpodobně by neměl žádný problém Vám ty dva sáčky darovat zdarma. Živnostník má rozhodovací pravomoc na svých bedrech. Ale v takto velkých korporacích musí být jasně daná pravidla a rozhodovací pravomoc má každý zaměstnanec podle své kompetence; jinak by to nešlo uřídit. A jestliže dojde k nestandardní situaci (tedy když chce někdo prodat smetí z prodejny), nemůžete chtít po prodavačce rozhodnutí, které by mohlo stát její pracovní místo. Sám byste se na její situaci zachoval stejně.

    Blbem se z Vás stává až Váš arogantní postoj s odvoláváním se na paragrafy a voláním si nadřízených. Upřímně jsem rád, že jste to nehnal až do Bruselu. Ano, dostanete pod tlak prodavačky a vedení do svízelné situace, určitě se doma pak skvěle pobavíte a na blog frknete článek o tom, jak se pobavit a nechodit na jógu smíchu. Ale co ti lidé kolem Vás?

    Známá pracovala na informacích v Tescu a bohužel se s podobnými blby setkávala denně. Vykládala jak jednou přišel jeden pán reklamovat jogurt, protože mu nechutná. Při argumentaci, že to nelze reklamovat se začal dovolávat nadřízeného, poté nadřízeného nadřízeného a tak dále. Nakonec mu vrátili dvacet korun ze své kapsy, protože nejhorší je srážka s blbcem a levněji vyjde, když mu vrátí peníze, byť neexistuje žádný paragraf podle kterého by měli. Zrovna tak jako Vám, když jste nakonec dosáhl svého a zaplatil 50,- Kč.

    Možná by stálo za zamyšlení jak by to celé skončilo, kdybyste se nejprve zašel zeptat obsluhy, zda by bylo možné ten rozsypaný písek sesbírat a vzít si domů. Možná by to dopadlo úplně jinak. Možná byste mohl začít synovi dávat jiný příklad a místo arogance popřát prodavačce pohodovou směnu a příjemný zbytek dne (určitě by pak dával ten článek o józe smíchu větší smysl). A zcela určitě by se měla redakce zamyslet, zda by zveřejněním takového morálního paskvilu neměla poslat peníze také Baumaxu na lekci jógy smíchu pro zaměstnance.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).