Vidím, že kromě Marie nikdo nepochopil o co autorovi šlo. Nešlo ani o moc nad někým nebo někoho buzerovat, ale poukázat na neošetřenost možností co mohou nastat.
Pak to třeba dopadá tak, že někde vytuhnete na ulici a saniťáci napřed chcou vidět kartičku pojišťovny a pak se uvidí co s váma. Taky mají své předpisy, že?
"Běžný" obchodník by pytlík zvážil a pomocí kupeckých počtů by určil cenu. Obchodník by se nažral a zákazník zůstal celý.
"Normální" obchodník by mávl rukou a dal to do ztratného nebo rozúčtoval do ceny ostatního zboží. Obchodník by se nažral i zákazník by se nažral.
"Stará škola" obchodník by ještě pytlík s pískem naložil zákazníkovi do auta. Obchodník by sice nežral, ale byl by nažraný zákazník, který se bude vracet a obchodníka doporučovat. Obchodník by žral sice později, ale o to víc.
Obávám se, že "stará škola" v tomto případě nebude žrát vůbec. U nás nejvíce prudí zákazníci s nejmenšími zakázkami, všechno reklamují již v objednávce, vydupávají si slevu ve výši desetikorun apod. Dříve jim šéf vyhověl, co kdyby přišli s velkou zakázkou. Nikdy nepřišli. Zdarma se dává jen známým firmám, které jsou rozumné, chovají se slušně a dělají velký obrat