Vlákno názorů k článku Obchodní politika řetězců je často vůči zákazníkům stupidní. Přečtěte si příběh od zper - Autor má tendenci moralizovat celou společnost, ale ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 9. 2015 7:29

    zper (neregistrovaný)

    Autor má tendenci moralizovat celou společnost, ale ze své zabedněnosti nevidí, že to jsou právě zákazníci jako on, kteří dostávají prodavačky a obsluhu v marketech do neustálého stresu. Je v celku logické a snad to není potřeba nikomu vysvětlovat, že když chce člověk práci, tak musí dodržovat pravidla dané firmy (tím spíše, jedná-li se o pozici prodavačky/ve­doucího v marketu nadnárodního řetězce).

    Pokud byste si kupoval písek u živnostníka, pravděpodobně by neměl žádný problém Vám ty dva sáčky darovat zdarma. Živnostník má rozhodovací pravomoc na svých bedrech. Ale v takto velkých korporacích musí být jasně daná pravidla a rozhodovací pravomoc má každý zaměstnanec podle své kompetence; jinak by to nešlo uřídit. A jestliže dojde k nestandardní situaci (tedy když chce někdo prodat smetí z prodejny), nemůžete chtít po prodavačce rozhodnutí, které by mohlo stát její pracovní místo. Sám byste se na její situaci zachoval stejně.

    Blbem se z Vás stává až Váš arogantní postoj s odvoláváním se na paragrafy a voláním si nadřízených. Upřímně jsem rád, že jste to nehnal až do Bruselu. Ano, dostanete pod tlak prodavačky a vedení do svízelné situace, určitě se doma pak skvěle pobavíte a na blog frknete článek o tom, jak se pobavit a nechodit na jógu smíchu. Ale co ti lidé kolem Vás?

    Známá pracovala na informacích v Tescu a bohužel se s podobnými blby setkávala denně. Vykládala jak jednou přišel jeden pán reklamovat jogurt, protože mu nechutná. Při argumentaci, že to nelze reklamovat se začal dovolávat nadřízeného, poté nadřízeného nadřízeného a tak dále. Nakonec mu vrátili dvacet korun ze své kapsy, protože nejhorší je srážka s blbcem a levněji vyjde, když mu vrátí peníze, byť neexistuje žádný paragraf podle kterého by měli. Zrovna tak jako Vám, když jste nakonec dosáhl svého a zaplatil 50,- Kč.

    Možná by stálo za zamyšlení jak by to celé skončilo, kdybyste se nejprve zašel zeptat obsluhy, zda by bylo možné ten rozsypaný písek sesbírat a vzít si domů. Možná by to dopadlo úplně jinak. Možná byste mohl začít synovi dávat jiný příklad a místo arogance popřát prodavačce pohodovou směnu a příjemný zbytek dne (určitě by pak dával ten článek o józe smíchu větší smysl). A zcela určitě by se měla redakce zamyslet, zda by zveřejněním takového morálního paskvilu neměla poslat peníze také Baumaxu na lekci jógy smíchu pro zaměstnance.

  • 11. 9. 2015 8:33

    * (neregistrovaný)

    Obávám, se, že autor nic z toho nepochopí. Na druhou stranu: děti mu to, nejpozději za několik málo desítek let, vrátí i s úroky.

    Na druhou stranu, takových je spousta. Vzpomínám si na vyprávění jakéhosi zkušeného pingla z poloviny 90-tých let, jací jsou lidé hosti. Prý Češi a Němci většinou v pohodě, Japonci velmi slušní, ale příšerné chování mají Izraelci a USA. A teď se dostávám k podstatě věci: Prý jsou drženi velmi zkrátka, samá buzerace, subordinace atd., a když se dostanou do restaurace, obchodu, či podobné situace, tak najednou narovnají shrbená záda, najednou nejsou oni ti poslední v řadě, najednou mají pocit že teď se to obrátilo, že se kolem nich bude teď svět točit, a začnou buzerovat. Aby si ulevili za všechny ty ústrky, co denně zažívají. No a ti z USA prý aspoň dávají velká dýška, kdežto ti z Izraele velmi škudlí. Takže v této kombinaci = nejhorší host je jasný.

  • 14. 9. 2015 0:12

    XXX (neregistrovaný)

    No s tím jogurtem - třeba u Alberta tohle "reklamovat" jde :-) Pokud přijdete do 3 dnů a není spotřebováno víc jak 15% obalu, můžete v rámci nějaké záruky vrátit i rozdělané zboží. Což je paradoxní, protože třeba oblečení tam vyměnit ani vrátit nejde a to nemají kolikrát v prodejně ani kabinku na vyzkoušení.
    Jinak na infu v Tesco prodejnách mi většinou přijde, že dělají normální lidi a většinou není problém když už se něco vrací nebo reklamuje.
    Jinak samozřejmě je určitá skupina zákazníků, která kolikrát vymýšlí nesmysly a nezavděčí se jim nikdo nikdy, ale občas to platí opačně, když někdy zaměstnanci marketů neznají ani základní věci ohledně reklamace, prodeje prošlého zboží atd. Ale nutno dodat, že se to postupně zlepšuje, hlavně tlakem konkurence a asi je občas i školí ;-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).