Chápu to dobře, že když někomu pošlu e-mail z nějakého freemailu, které do patičky přidá obchodní sdělení (reklamu), tak se vlastně dopouštím přestupku?
Některých práv se nelze vzdát. Např. listovního tajmeství. Takže váš souhlas s tím, že vám majitel freemailu bude něco dopisovat do vašeho mailu, je z pohledu ústavy neplatný.
Na druhou stranu, vaše schvalování spamování, by mohlo být chápáno jako nabádání k nezákonnému chování.
Pokud vás to skutečně zajímá, obraťte se na soud a počkejte si na jeho rozhodnutí.
Úřad pro ochranu osobních údajů toto počínání poskytovatelů freemailových služeb považuje za prohřešek proti zákonu. Odpovědnost je na straně poskytovatele služeb, ne na uživateli. Poskytovatel pozmění patičkou obsah zprávy a nese za ní tudíž zodpovědnost. Patička je obchodní sdělení a navíc neumožňuje odmítnout takto rozesílané zprávy. V případě zájmu doporučuji k prostudování Výroční zprávu Úřadu za rok 2006, kde je k OS více: http://www.uoou.cz/vz_2006.pdf
Je to tak! A i v tomto případě platí, že neznalost zákona neomlouvá! Pokuty mohou dosahovat značných výšek, jen se nesmíme dát a musíme si stěžovat, když se nám nějaké praktiky nelíbí:o)
Předpokládám, že za chvíli to bude tak, jak je v ČR docela běžné, že jedním zákonem bude zakázáno jako nezákonná reklama i podpis s www stránkami, telefonem a jménem a druhým zákonem bude nutně vyžádána jednoznačná identifikace píšícího včetně všech kontaktních údajů. :)
Je tady jen jedna otázka - vzhledem k tomu, že adresát vašeho e-mailu s vámi pravděpodobně komunikovat chce, nebude pro něj horší, když FreeMail v důsledku soudního rozhodnutí, které ho bude pokutovat za přilepování reklamy, zavře krám, a vy tedy spolu nebudete moci komunikovat, než kdyby raději ignoroval to, co freemail přilepil na konec zprávy?
Chápejte - freemail vám něco poskytuje bezplatně, a cenou za tuto službu je, že k vašim mailům přidává reklamu, ze které platí provoz svých serverů atd.
Je to asi jako když moje manželka dostala v porodnici kufřík s nejrůznějšími věcičkami pro novorozeně - olejíčky, plenky, dudlíky, lahvička na kojení atd.; jasně - jednalo se o reklamní prostředky a ty firmy, které to sestavily, samozřejmě mají ve svých výrobcích takovou marži, že se jim takováto akce vyplatí, ale ten kufřík samotný nás k ničemu nezavazoval a ty věci uvnitř se docela hodily. Má v takovém případě stát zakročit a říct "V nemocnici je reklama zakázaná", nebo má brát v potaz, že je to docela přínosné (i třeba s ohledem na to, že nebýt tohoto kufříku, tak by cikánky nikdy žádný z takových moderních výrobků neviděly a pořád by setrvávaly v pravěku co se péče o dítě týká)?