Slevy na Black Friday? Žádné zázraky se nekonaly

30. 11. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Uplynulý Black Friday byl ve znamení velkých slev u většiny obchodníků, alespoň tak to sami obchodníci prezentovali. Skutečnost byla jiná.

Na žádné velké slevy ale zákazníci nenarazili, případně jen výjimečně. 

Slevu na veškerý sortiment mohli lidé najít ve více než čtvrtině obchodů, obvykle se pohybovala mezi 15–25 %, prozrazuje Jan Penkala ze společnosti Acomware, která analyzovala nabízené slevy.

Black Friday i po celý týden

Nejvíce slev bylo v oblasti spotřební elektroniky a módy. Do slevových akcí se letos zapojilo přibližně 53 % kamenných řetězců a zhruba 70 % e-shopů. Většina obchodníků nabízela Black Friday slevy od pátku do neděle. Někteří prodejci nabízejí výjimečně velké slevové akce i v průběhu celého týdne.

Čtěte více na Lupa.cz: Letošní Black Friday se u většiny prodejců protáhne i na déle než týden

Prodejci využívali slevy nejčastěji k prodeji spotřební elektroniky, hraček, módy, parfémů, kosmetiky nebo vybavení do domácnosti. Neznamená to ale, že by se slevy týkaly všech druhů zboží. Třeba hobby vybavení, drogerie nebo potraviny byly zlevněny jen výjimečně, vysvětluje Penkala. Obchodníci často kombinovali slevy s následným zvýhodněním na další nákup, se slevou na první objednávku či na dopravu zdarma. 

Matoucí rozdíly v cenách

Při způsobu výpočtu výše slevy většinou prodejci vycházejí z doporučené maloobchodní ceny. Doporučenou cenu stanovuje výrobce při uvedení produktu na trh. Nevýhodou je, že pokud se zboží prodává delší dobu, bývá jeho aktuální prodejní cena nižší. To pak vytváří rozdíly, které mohou být pro zákazníka matoucí, uzavřel Penkala.

Čtěte více: E-shopy opět kouzlí u Black Friday s čísly. Jeden z nich přiznal, jak slevy dělá 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).