Obchodníci slevy často fingují. Jaké supermarkety klamou své zákazníky?

12. 3. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Milionové pokuty obdrželi za loňský rok hned 3 velcí obchodníci. Slibují slevy, na pokladnách pak účtují zboží za vyšší ceny.

Slevové akce probíhají v České republice celoročně. Proto také zůstávají v hledáčku České obchodní inspekce (ČOI).

Obchodníci jsou nepoučitelní, slevy fingují i přes milionové sankce

Ta za loňský rok rozdala milionové pokuty, ty nejvyšší dostali tři největší obchodníci. V roce 2017 ČOI provedla celkem 5468 kontrol. Porušení zákonů našla ve 40 % případů.

Čtěte také: Mimosoudní řešení sporů při ČOI? Podnikatel neodpoví, dostane vysokou pokutu

Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele pravdivě o cenách v souladu s cenovými předpisy. Deklarovaná sleva na letáku pak často neodpovídá ceně v regálu nebo naúčtované ceně u pokladny, říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Čtěte také: UBER bude v Česku podnikat legálně, jeho řidiči zřejmě odejdou k Taxify

Podle něj kontroloři uložili v roce 2017 celkem 1740 pravomocných pokut. Ty byly ve výši za bezmála 24 milionů korun. V rámci kontrolní akce ČOI zakázala také prodávat necelých 19 tisíc kusů zboží a více než 3 tisíc párů obuvi. Hodnota zakázaného zboží se blížila k tří a půl milionové hodnotě.

Obchody Penny Market, Tesco a Albert mají chyby ve slevách

Největším hříšníkem v oblasti slev je obchodní řetězec Penny Market. Ten se nepoučil. V loňském roce dostal za 23 pokut sankci ve výši 4 600 000 korun. Nejčastěji tato společnost nedodržela slibovanou akční cenu při konečném účtování a užila také nekalé obchodní praktiky. Přitom o rok dříve si vysloužila rovněž milionové sankce. V roce 2016 zaplatil Penny Market na pokutách za fingované slevy více než pět milionů korun.

Čtěte také: Zima končí, ČOIka si na konci sezóny posvítila na podnikatele ve Vrchlabí

Další vysoké pokuty obdrželo Tesco a prodejny skupiny Ahold známé pod značku Albert. Tesco dostalo sankce za 4 a půl milionu korun, Ahold dostal pokuty za necelé 4 miliony korun. Obě společnosti ve většině případů nesprávně účtovaly avizované slevové ceny.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Redakční tip

Vůní lehce oblafnete myšlení. Na návštěvě ve Voňavé lékárně Marie Noe

Marie Noe se věnuje oboru, kde láska neprochází žaludkem, ale čichovým ústrojím. Hlavní roli v jejím podnikání hrají éterické oleje, k nimž se původně pročetla. Čtěte celý příběh

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).