Ne každý se o Vánocích trefil do vkusu svého blízkého a tak nyní obchodníci zažívají masové navracení nevhodných vánočních dárků. Zákaznická centra, které tuto službu zajišťují, zaznamenávají několinásobně vyšší zájem. Nejvíce se vrací nevyhovující oblečení. Obchodníci zboží buď vyměňují, nebo vrací peníze.
Tradičně se nejvíce navrací oděvy. Důvodem je především nevyhovující velikost, či špatný odhad vkusu. Nejvíce se vyměňovalo bezprostředně po Štědrém Dnu. Jsou ale druhy zboží, které obchodníci neumožňují brát zpět. Jedná se například o telefonní kupony, CD, DVD či holící strojky. Některé obchody, jako např. Tesco, nevezme zpět ani potraviny, cigarety, knihy či spodní prádlo, pokud není zabalené v neporušeném původním obalu.
V internetových obchodech mohou lidé podle zákona zboží vrátit do 14 dnů od jeho zakoupení, a to bez udání důvodu. Prodávající pak musejí do 30 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit peníze a nesmí po spotřebiteli požadovat žádné sankce za odstoupení. Tato množnost ale neplatí například pro CD a DVD s porušeným obalem.