Obchodníky, co prodávají zboží na váhu, může vyjít pokladna k EET až na 50 tisíc

15. 2. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Obchodníci k evidenci tržeb potřebují jiné pokladny, než mají hospodští. Týká se to především těch, kteří k prodeji používají váhu. Jaké mají možnosti?

Druhá vlna elektronické evidence tržeb odstartuje již za 14 dnů. Od 1. března 2017 budou muset tržby evidovat obchodníci kamenných a online obchodů. Jak informuje server iDNES.cz, ke splnění této povinnosti budou někteří potřebovat odlišné pokladny než ti, kteří provozují restaurace a hospody. Složitější situaci budou mít především obchodníci, kteří prodávají zboží na váhu. Zejména tedy prodejci zeleniny a ovoce nebo řezníci.

Pro evidenci tržeb se jim nabízí několik možností. Ta nejkomfortnější však vyjde až na 50 tisíc korun. Jde o tzv. váhopokladny, které už s elektronickou evidencí počítají. Ocení ji především ti obchodníci, kterým se v jejich obchodě dveře netrhnou. V případě, že budou stále využívat svou původní váhu, musí výslednou cifru přeťukat do zařízení s EET softwarem a vytisknout účtenku. Nabízí se také možnost pořídit si software, který se se stávající váhou propojí. Zde jsou náklady vyčísleny na 5 tisíc korun.

Při výběru pokladem by měl být obchodník důsledný a nečinit tak bez rozmyslu. Při nevhodně pořízené pokladně mohou nastat situace, za které hrozí sankce.

Psali jsme: Za nesprávné napojení na EET hrozí pokuty, ale i úniky citlivých obchodních dat

Druhá vlna EET se týká zhruba 250 tisíc podnikatelů. Výběr a nákup zařízení pro elektronickou evidenci tržeb by však rozhodně neměli nechat na poslední chvíli. V rámci Průvodce elektronickou evidencí tržeb na serveru Podnikatel.cz nabízíme podrobné informace o nabízených zařízeních pro EET.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).