Toto je článek na Podnikatel.cz? Když na Idnes srovnávají banky podle toho, zda a jakou v nich vaří kávu, beru to jako poměrně zábavnou formu placené inzerce, ale na Podnikatel.cz bych čekal přecejen trochu jiná kritéria, než jestli člověk čeká 5 nebo 20 minut (moje zkušenost je, že když jsem za život 3x musel do banky osobně, tak mě jednou vzali hned a dvakrát do 10 minut). Jako člověk a živnostník v jedné osobě mám kritéria trochu jiná, a Fio mi z nich vychází jednoznačně nejlépe. A to nejen z hlediska poplatků (které víceméně žádné nejsou), ale i z hlediska nabízených služeb (žádná jiná banka nemá API, málokterá má aplikaci pro Windows Phone, možnost snadné online změny limitů na kartě taky není standardem všude, paralelní slovenský účet pro posílání a příjem plateb z/na Slovensko zdarma,...).
Pro začínajícího podnikatele je to jasná volba. To, že jednou, max. dvakrát za život ji budu muset přetrpět při osobní návštěvě klidně (u)dělám. Přetrpět znamená to, že na mě nebude koukat nějaká blondýnka (ale tu bych stejně uviděl 2x) nebo chvilku počkat.
Na všechno pak mám internet, je to vše z 99% zdarma, tak proč bych to nebral....
Nevím proč bych (nejenom) jako začínající měl těm ostatním nenažrancům cpát peníze za každou maličkost nebo běžnou věc, jenom proto, že na chvilku mi budou pochlebovat a říkat, že jsem něco "extra". Toto falešné pozlátko si může kdokoli nechat.
Souhlasim.
Fio je jedina banka, ktera stale nabizi sluzbu Internetove bankovnictvi, jenz splnuje tento nazev. Lze jej kompletne vyuzivat jen pomoci Internetu (elektronicky podpis, zadne priblble SMS - ty jsou pouze volitelne). Dale nerozlisuje v podminkach mezi beznym a podnikatelskym uctem (proc taky), jediny rozdil je v daneni uroku.
Internetove bankovnictvi lze konfigurovat podle vasich potreb, mit ruzne pohledy, vybrat si ktere sloupce (udaje) chcete videt atd. Nabizi i detailni log operaci coz je dobry prvek bezpecnosti.
Na pobocku jsem sel pouze jednou a to pri zalozeni uctu. Na Internetu jsem si jiz predem vygeneroval klic k Internetovemu bankovnictvi, ten predal pri zalozeni uctu na flashce, takze bankovnictvi bylo hned funkcni. Vicekrat jsem tam chodit nemusel. Hotovostni operace nepotrebuji.
Zdravim, a mohu prosim vedet, ktera banka umi korespondencne otevrit ucet? Mimochodem. Mam ucet v KB, CSOB a FIU. KB je hotove utrpeni, co se tyce gpc vypisu, csob totez. Jedina fio ma gpc vypisy v poradku. Dalsi vec je, ze u Fia za 2.50 mam expresni platbu do jakekoliv banky. Pokud platim do nemecka expres fio umi ten samy den pripis expres sepa platby do 16 hod. To ani KB ani csob neumi..
Dobrý den, dovolím si odpovědět na všechny názory naráz.
Účelem článku nebylo porovnávat nabídku produktů bank, ale jak se banky chovají k začínajícím podnikatelům přímo na svých pobočkách. Už samotný název článku zní: Obešli jsme pobočky bank a otestovali, jak se chovají k podnikatelům.
Není pochyb o tom, že některé z testovaných bank, které mají nejhorší hodnocení, mají nejlepší nabídku (účet zdarma, poplatky zdarma, apod.), ale začínající podnikatel potřebuje v prvních fázích i poradit. S tím jak roste jeho byznys, potřebuje i více bankovních produktů a pokud se banka již zpočátku chová k němu tak, že o něj zájem nemá, nemůže očekávat, že podnikatel s takovou bankou bude i dál růst.
Tento článek je pouze subjektivním názorem autora z konkrétních dnů testování.
Hezký den,
Michael Hovorka
šéfredaktor
Rád bych zareagoval na kritiku, jakkoli zatím je to spíše "jeden o koze, druhý o voze".
Někomu vyhovuje banka zadarmo a nevadí mu, že se tam k němu chovají jako ke kusu. Někdo dá přednost kvalitnímu servisu a na poplatek zase tolik nehledí.
Je na každém, co mu vyhovuje. Test se nesnažil najít univerzálně nejvhodnější banku, nic takového ani nemůže existovat.
Jen jsme se snažili zjistit, jak se k vám kde chovají. Přístup k zákazníkovi je jeden z klíčových faktorů úspěchu.
Příklad z Equa banky je otřesný: vymyslím akci, možná je skvělá, zaplatím za její propagaci -- a pak ji nemá kdo prodávat.
Nebo GE Money. Chápu, že to nebylo úmyslné, ale pokud banka není schopná poskytnout mi ani základní informace, které já sám najdu v ceníku za dvacet sekund, za co jí vlastně mám platit? A to mám u každé položky ověřovat, jestli se zase někdo nespletl?
Jsem už zvyklý na to, že někteří čtenáři v textech čtou něco, co tam není, a opravdový obsah jim uniká.
Těm, kterým nejde o lacinou kritiku za každou cenu, ale zajímá je, co z testu skutečně vyplývá: možná, že banka má v ceníku poplatek, ale dobrý bankéř vám ho dokáže snížit nebo zrušit. A poradí vám. Samozřejmě, jak se k němu dostat? Určitě máte kolem sebe spoustu lidí, kteří už účet mají. Zeptejte se, jak jsou s ním spokojení, ať vám nějakého bankéře doporučí.
Těším se na názory dalších čtenářů, na ty věcné připomínky či dotazy rád během dne zareaguju.
v jedné bance čekal autor 19 minut až se dočkal, v čsob několikrát čekal dlouho a několikrát se vrátil - ale ve fio čekal 19 minut a odešel a už nepřišel. pokud tohle není účelové tak už nevím co by bylo.
jinak normální podnikatel by si nejdřív zjistil informace na webu, nešel by se na ně ptát do banky. pak by zvážil vlastní zkušenost s osobním účtem a s bankami svých blízkých. a začínající by a 99% šel po ceně, než po nějakých "službách".
Podívejte, je to test. Metodiku jsem popsal, jestli s ní nechcete souhlasit, nemusíte.
Podle mě je veký rozdíl, když necháte klienty čekat v narvané malé místnosti bez vzduchu, místo tří přepážek máte jednu, když někdo přijde, nikdo ho ani nepozdraví, natož aby řekl "Hejhulo, je to tak na hodinu čekání" a jiný přístup je, když Vás po příchodu pozdravím, omluvím se, že to bude nějakou dobu trvat, takže Vám dám šanci něco si zařídit, ale vezmu Vás do pořadí, a pak se během čekání ještě zajímám, jestli vydržíte.
Kolik jste obešli bank?
Zrovna u nás ve městě přijdete do České spořitelny mají sice 5 přepážek a všechny otevřené, ale ani za jednou nikdo není zmáčknete si pořadový lístek a po 10-15 minutách někdo přijde a ujme se Vás. Krom toho Vám zavolají, že pro Vás mají výhodnější nabídku, ať přijdete na pobočku a na pobočce na Vás koukají co potřebujete, že Vám nemají co nabídnou a nechápou proč jste přišel.
U ČSOB zase mám zkušenost, že mě na pobočce odkázali na telefonickou technickou podporu, jelikož byl dotaz moc technický. Kde mi řekli, že k tomuto neposkytují telefonicky žádné informace a musí jít na jejich pobočku. A najedou jsem byl v začarovaném kolečku.
U FIO jsem zažil i čekání a okamžité obsloužení. Zatím jsem nenarazil ne neochotného bankéře, který by mi se vším neporadil a vše nevysvětlil.
U ERA banky se mi zase líbí, že když jim voláte na podporu a někdo se dovolal před Vámi, tak Vám oznámí, že máte položit telefon a až budou mít operátoři čas, tak zavolají zpět a během pár minut opravu zavolají.
Podle mě nelze dělat závěry z navštívení jedné pobočky dané banky a zrovna Vy hodnotí lidský faktor, který se s každou pobočkou může výrazně lišit.
Když něco hodnotím, musím si stanovit metodiku.
Zdeněk Fekar si stanovil: z jednoho vzorku u jedné banky vyvozovat závěry o bance. U jiné banky ve stejném testu použít více vzorků.
Já na celé věci nerozumím tomuto: že autora hanba nefackuje.
A ještě jedné věci nerozumím: že se vymlouvá ta nehorázným způsobem "Metodiku jsem popsal, jestli s ní nechcete souhlasit, nemusíte." Tohle je jaké je. To s nějakým osobním názorem, či dokonce souhlasem, nemá co dělat.
Závěr? Nevadí, že vás pořádně v bance podojí, když to udělají slušně a se vší elegancí. Hodnotit banky podle jediné pobočky a jediného pracovníka vypovídá o úrovní různých pisálků. Možná by stálo za uvážení zveřejnit pobočky, ve kterých se prováděl tento "průzkum". Nerozšiřujete redakční tým? Znám pár nezaměstnaných, kteří by třeba mohli zhodnotit kvalitu supermarketu podle délky čekání u pokladních pásů. Nebo by mohli kontrolovat pokladní, jak se často usmějí na zákazníky. Stejný výzkum by mohli dělat i na pobočkách bank.
PP, zbytečná ironie.
Hloupý podnikatel test shodí, rozumný se bude snažit zlepšit svoje služby.
Chytré firmy mystery shoppingem standardně zjišťují kvalitu svých služeb.
Potenciální zákazník si totiž neobejde napřed šest poboček, aby zjistil, že opravdu jste neschopný. Stačí mu jedna, sebemenší zkušenost, a odejde.
Život není škola, druhou šanci vám málokdo dá.
A zpravidla: co nefunguje jednou nefunguje víckrát. Před týdnem jsem si soukromě šel vkládat do UniCredit Bank. Způsob, jakým jednali s příchozí klientkou, v ní vyvolal reakci: "Už nic nechci", otočila se a odešla. Možná by v té bance měli věnovat trochu více tréninku personálu.
Nebyl jsem ironický, jen jsem poukázal na váš vysoce subjektivní pohled, na který máte právo. App...Pokud si zákazník zjišťuje informace až na pobočce, tak bych ho rozhodně neřadil v dnešní informační době mezi ty "chytré". Když si chcete nakoupit co nejlevněji, tak také neobejdete všechny supermarkety a později si nejdete nakoupit podle toho, kde byl daný produkt nejlevnější, ale zjistíte si ceny požadovaných výrobků třeba z letáků.
Vaše pocity beru. Moje hlavní výhrada ale přetrvává...Soudit z jediné návštevy a kontaktu s jedinou osobou za přepážkou je vhodné tak na pavlač a ne na web, který se tváří jako odborný. Nemám doufám tento web stavět na úroveň Blesku? Ale možná, když svůj článek nenazvete příště GLOSOU, tak čtenáři budou vědět, co mají očekávat.
Ale upřímně... vždyť ten článek si nehraje na žádný vseobsažný test. Takovýchhle "průzkumů" je v různých tištěných i webových novinách spousta a kdo si jich přečte víc, udělá si o bankách jakýs takýs obrázek.
Nefanděme zrovna serveru podnikatel.cz, že si někdo bude vybírat banku zrovna podle tohoto jediného článku.
Mně se to líbilo - zase jeden nový pohled, zase jedna osobní zkušenost.
Měl jsem podnikatelský účet u RB. Leta. Pak jsem náhle zjistil že platím za vedení 5500 ročně. Oni ti koumáci tak často mění pravidla že to člověk nestačí sledovat a jak polevíte v ostražitosti tak vás oberou. Šel jsem hned jinam. Nebudu tu dělat reklamu kam, jen jsem horkotěžko vypátral kde nemění pravidla hry desetkrát ročně a šel tam.
Správné kriterium pro hodnocení bank je jedině stabilita. Pokud budu chtít denně hlídat co zase vymysleli za fintu tak to rovnou můžu hrát na burze! Nebo prachy mít pod postelí. Do banky je dávám abych se nemusel o ně starat a byly v bezpečí.
Solidní bankovní dům nehodnotím podle toho jaká je fronta nebo jak hezká slečna se šklebí za přepážkou. Důležitější je jak dlouho platí to co slibují.
Otevřete si konto za úžasnýcxh podmínek a za dva roky se nestačíte divit na kolik vás přijde. A máte práci navíc - hledání jiné banky.
Takže už jen nabídky typu půl roku zdarma jsou jasná známka toho že další půl roku vás pěkně natáhnou. Nebrat!!!