Český zákazník pohodlí, které nabízí nákup na internetu, dokáže ocenit. Důkazem jsou obraty, kterých české e-shopy dosahují a které každoročně rostou.
Psali jsme o tom v článku Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi nejúspěšnější. Stejně tak ale rostou obraty obchodních center. Jejich obliba je stále evidentní.
Obraty v českých regionálních nákupních centrech rostou, a to již pátým rokem za sebou. V porovnání roku 2017 s minulým rokem vzrostly obraty o 4,2 %. Nájemné rostlo jen minimálně. Ukazuje to studie CBRE Shopping Center Index, kterou sestavuje společnost CBRE.
Vede gastronomie a služby
Růst obratů se navíc liší podle segmentu a velikosti prodejny. V minulém roce byl nejvýraznější u gastronomie, služeb, specializovaného maloobchodu. Dařilo se i módě.
Gastronomie je nejdynamičtějším sektorem, který zaznamenal největší nárůst od roku 2015. Sektor služeb zaznamenal výjimečné výsledky díky kadeřnickým a kosmetickým salónům a cestovním kancelářím, které vykazují nejvyšší meziroční nárůst v rámci jednotlivých služeb,
uvedla Klára Bejblová, CEE Retail Research & Consultancy společnosti CBRE.
Trh se čím dál víc propojuje a obchodníkům nezbývá než využívat online i offline prodejní kanály současně. Jeden bez druhého nefungují tak dobře. Všichni největší představitelé české e-commerce mají své kamenné obchody nebo alespoň výdejní či kontaktní místa a jejich síť dál rozšiřují. A dobře vědí proč. Důvody si přečtěte v článku Mít k e-shopu vlastní kamennou prodejnu se stává otázkou prestiže
Přečtěte si příběh podnikatele, který jakožto specialista na online svět dal přednost kamennému obchodu. Jak online specialistovi otevřel kamenný obchod oči i nové možnosti