Firmy, které sdružuje Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI), jsou připraveny na nákupy nových vozidel pro regionální dopravu spolufinancované z Regionálních operačních programů (ROP). Projekty by zajistily stabilizaci či tvorbu stovek pracovních míst v celé ČR, myslí si členové asociace.
Pokud by se připravované zakázky na obnovu vlaků, lokomotiv a vagónů uskutečnily, vznikla by pro stávající výrobce kolejových vozidel, subdodavatele komponentů a náhradních dílů naděje, že zachovají či dokonce vytvoří nová pracovní místa. To je vzhledem k tomu, že ACRI eviduje přes 22 tisíc pracovníků, významný faktor.
V několika posledních letech se například úspěšně dodávají moderní dvoupodlažní jednotky CityElefant řady 471, které se kompletně vyrábí v ČR s využitím komponentů tuzemské výroby ve společnosti Škoda Vagonka, informuje asociace. Také Pars nova pokrývá svou produkci modernizovaných jednotek Regionova řady 814 – 914 tuzemskou výrobou.
Investice do obnovy železničních vozidel mohou firmám přinést mnoho pozitivních efektů, domnívá se asociace. Zkvalitní například železniční dopravu, odlehčí silniční dopravě nebo vytvoří nová pracovní místa. Realizace projektů také může být impulsem pro železniční průmysl.