Obraty českých e-shopů před Vánoci zřejmě přesáhnou 50 miliard korun

16. 12. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Nyní nastává nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující. Je čas pro dokončování on-line nákupů, aby dárky stihly dorazit.

Nakoupit alespoň část dárků on-line plánuje téměř každý Čech využívající internet. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhnou v letošním roce obraty e-shopů rekordních hodnot. 

E-shopy myslí i na opozdilce

Existuje spousta lidí, kteří nechávají nákupy vánočních dárků na poslední chvíli. České internetové obchody tak budou schopny dodávat zboží pro osobní odběry v podstatě až do Štědrého dne, pro objednávku s doručením domů či do zaměstnání je ale vhodné mít rezervu. Jan Vetyška, výkonný ředitel APEKu, doporučuje s nákupem na internetu příliš neotálet. Obchodníci i dopravci jsou podle něj však na vrchol prodejů připraveni. Pro doručení skladového zboží do ruky by měli zákazníci objednávat balíčky v nejzazším případě do 18. prosince. To ale za předpokladu, že veškeré podmínky pro dodání budou optimální a nenaruší je například počasí. Osobní odběry pak budou v některých případech možné až prakticky do poslední chvíle, dodává.  

O dopravě v e-shopech jsme psali zde: Zákazníci způsob dopravy volí podle kvality i jejich pohodlí. Naslouchejte jim 

Podle předvánočního výzkumu APEKu mezi spotřebiteli plánují na internetu Češi nejčastěji utratit za dárky mezi 2 až 5 tisíci korunami. Toto rozmezí uvedlo celkem 41 % respondentů. Za 1 až 2 tisíce korun hodlá nakoupit v e-shopech 22 % zákazníků. Při srovnávání plánů na nákupy v kamenných obchodech a na internet vyplynulo z odpovědí, že Češi plánují nakupovat dražší dárky spíše on-line, levnější pak tradičním způsobem přímo v prodejnách. 20 % nakupujících v e-shopech plánuje utratit 5 – 10 tisíc korun, 6 % dokonce více než 10 tisíc. Naopak v kamenných obchodech utratí 15 % zákazníků pět set až tisíc korun, 32 % 1 až 2 tisíce, upřesňuje Jan Vetyška.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).