Není ostuda, pokud aktualizujete web jen jednou za rok. Netýká se to ale všech

12. 3. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
U frekvence aktualizace záleží, jaký typ webu provozujete a jaké sledujete cíle. Někdy musíte web aktualizovat každý den a jindy stačí třeba jen jednou do roka.

Často SEO experti hovoří o tom, že by podnikatelé měli svůj web pravidelně aktualizovat. Jenže na otázku “jak často?” vám odpoví, že žádné pravidlo, jak často byste měli web aktualizovat, neexistuje. Záleží, jaký typ webu provozujete a jaké sledujete cíle. Někdy musíte web aktualizovat každý den a jindy stačí třeba jen jednou do roka.

Čtěte také: 7 nešvarů, kterými restaurace vytáčí na svých webech návštěvníky

Aktualizace se odvíjí od záměrů podnikatele

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Mít svůj web se stalo již nepsanou povinností prakticky pro všechny podnikatele. Klíčovou otázkou však nyní je, jak často by podnikatelé měli svoje stránky aktualizovat. Samozřejmě platí, že ať už aktualizujete web jakkoli často, informace, které na něm máte uvedeny, musí být aktuální a platné. K čemu vám bude každodenně upravovaný web, když se v kontaktech nachází vaše staré telefonní číslo, které nefunguje?

Co se týče samotné frekvence aktualizace, záleží na několika faktorech. Především se jedná o strategii, kterou daný podnikatel zastává, a jakou roli hraje web v kontextu jeho marketingového mixu. Pro drobné podnikatele a živnostníky, kteří mají jen jednoduché stránky ve stylu webové vizitky, opravdu není klíčové inovovat obsah týdně. Je nutné si uvědomit, co mi můj web má přinést. Určit si konverzní cíle a obsahovou strategii tomu podřídit, upřesnil serveru Podnikatel.cz Michal Filípek, copywriter agentury Cognito.cz.

Samozřejmě záleží i na oboru a velikosti podnikání. Zatímco čtený blog mívá nové články několikrát týdně, úspěšný instalatér může web aktualizovat třeba jen jednou do roka. Důležité je, aby návštěvníci věděli, že jeho služby jsou stále k dispozici, za jakou cenu a na jakém telefonním čísle je možné se s ním domluvit. V případě restaurace se přidává nutnost informovat o probíhající sezónní akci nebo změně otevírací doby ve svátky. V těchto případech není třeba o nutnosti aktualizace diskutovat, doplnil Petr Bláha, country manager společnosti Webnode.cz.

Potřeba aktualizace se vždy odvíjí od konkrétního případu, finančních a časových možností, očekávání a již výše zmíněných konverzních cílů. Obecně lze říci, že čím významnější roli web pro podnikání hraje, tím větší pozornost je nutné věnovat práci s obsahem.

Zdroj: Webnode.cz

Jakým obsahem aktualizovat?

Chleba se začne lámat, pokud začnete uvažovat nad širším rozvojem svého webu. Viditelnosti webu ve vyhledávačích totiž pomáhá široký, zajímavý a aktuální obsah, který je relevantní k zaměření webu. A samozřejmě takový, který lidi zajímá nebo ho často hledají. V tom vám “provozní” aktualizace nepomohou. Pokud chcete web rozvíjet, můžete se zaměřit například na psaní návodů. Až příště bude někdo hledat návod na problémy s vodovodní baterií, dost možná narazí právě na váš článek a stane se vaším novým zákazníkem. Jakýkoliv obsah, kterým sdílíte know-how, takový, který řeší potřebu vašich zákazníků, může pomoci, vysvětlil Petr Bláha.

Zůstává ovšem otázkou, zda se taková časová investice vyplatí. Záleží na tom, jak je vaše podnikání rozjeté. Pokud už máte svoje zákazníky a potřebujete web jen jako vizitku, dost možná bude lepší, když budete šetřit časem a penězi na jiné aktivity než piplání stránek. Jestli ale začínáte, může vám dobrá pozice ve vyhledávačích hodně pomoci, domnívá se Bláha.

Čtěte také: Desatero rad pro podnikatele, co by měly obsahovat jejich internetové stránky

Častá aktualizace pomáhá SEO

Obecně totiž platí, že co je pravidelně aktualizované čerstvým obsahem, je pro vyhledávače zajímavé. Čerstvý obsah jednou týdně je dle mého názoru minimální frekvence, která dává z pohledu SEO smysl a bude mít nějaký efekt. Dalším zlatým pravidlem je, že když nemám o čem psát, tak raději nepíšu. Čím konkurenčnější obor, tím je třeba optimalizaci více pomáhat tvorbou obsahu, uvedla serveru Podnikatel.cz Daniela Rajtmajerová z agentury Dobrý web.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Pokud se rozhodnete web pravidelně aktualizovat, měl byt být nový obsah nějak hodnotný. Měl by být užitečný, zajímavý, relevantní pro zákazníky a zároveň se nějak týkat vašeho podnikání. Dobrým příkladem jsou podle odborníků třeba módní blogy psané při e-shopech s oblečením. Cvičební plány a zásady správného cvičení jsou zase ideálním tématem pro fitness centra, vinařství nebo obchody s vínem mohou svého zákazníka poučit o vhodném párování různých odrůd vína s jídlem atd. Možností existuje nepřeberně, důležité je uvědomit si, že obsah není jenom text, a nezapomínat ani na fotografie a videa.

Cestou do pekel je plagiátorství a slepé přejímaní cizího obsahu. Vůbec není na škodu se při vytváření obsahu inspirovat cizí prací nebo ji s řádným uvedením zdroje občas použít. Jenže všeho moc škodí a stránky s drtivou většinou nepůvodního obsahu nepůsobí důvěryhodným dojmem a mohou se dočkat i penalizací od vyhledávačů, upozornil Michal Filípek, copywriter agentury Cognito.cz.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).