Názor k článku Od ledna kvůli kontrolnímu hlášení zdražujeme, otevřeně přiznávají účetní firmy od externí účtárna - V zásadě se při zpracování dokladů sleduje min....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 1. 2016 11:38

    externí účtárna (neregistrovaný)

    V zásadě se při zpracování dokladů sleduje min. o 10% více údajů.

    Nově, ale s mnohem větší vážností dopadu případné chyby - možnost nesouladu mezi KH dodavatel / odběratel - například variabilní symbol u těch co používají písmena a číselné řady nebo v údaji pro datum pro KH a datum vystavení nebo se zaúčtováním dobropisů nebo a to je nejhorší - máte vše včas a správně, ale chybu udělá druhá strana nebo hůře SW-FS, atd.
    (ono totiž případná kontrola dříve by pouze akceptovala vysvětlení "aha toto je číslo dokladu a toto je variabilní symbol = OK")

    nově: ÚÚha - chyba = robot zasílá výzvu > nemá firma DS nebo byla otevřena DS = už Vám běží lhůta 5 dní jinak 30.000 pokuta. Už nikdy si nesmíte vzít dovolenou ani na týden, onemocnět na déle než 4 dny nebo si musíte zajistit zastoupení, předat odpovědnost někomu zastupujícímu, komu? novému zaměstnanci? (jde také o problém důvěry atd.) Zajistit záložní připojení na internet? Kde sehnat potvrzení, že sice snaha odeslat odpověď byla ale systém FS jaksi selhal? A k čemu, kdo na to uslyší? Jen z výpisů víme, že chyba ve var. symb. se u druhé strany objevuje poměrně často (zvláště u těch polostátních firem).

    A co když bude šotek u FS a ta odešle výzvu na každý druhý doklad budete muset ke každému odpovědět ve lhůtě 5 dní a co když to bude v řádech stovek výzev týdně?

    Zdražení podle počtu rizikových dokladů ve výši cca 20% bude většinou opodstatněné. A účtovat někoho za pár set s rizikem pokuty i v případě bezchybnosti? To už také asi nepůjde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).