V zásadě se při zpracování dokladů sleduje min. o 10% více údajů.
Nově, ale s mnohem větší vážností dopadu případné chyby - možnost nesouladu mezi KH dodavatel / odběratel - například variabilní symbol u těch co používají písmena a číselné řady nebo v údaji pro datum pro KH a datum vystavení nebo se zaúčtováním dobropisů nebo a to je nejhorší - máte vše včas a správně, ale chybu udělá druhá strana nebo hůře SW-FS, atd.
(ono totiž případná kontrola dříve by pouze akceptovala vysvětlení "aha toto je číslo dokladu a toto je variabilní symbol = OK")
nově: ÚÚha - chyba = robot zasílá výzvu > nemá firma DS nebo byla otevřena DS = už Vám běží lhůta 5 dní jinak 30.000 pokuta. Už nikdy si nesmíte vzít dovolenou ani na týden, onemocnět na déle než 4 dny nebo si musíte zajistit zastoupení, předat odpovědnost někomu zastupujícímu, komu? novému zaměstnanci? (jde také o problém důvěry atd.) Zajistit záložní připojení na internet? Kde sehnat potvrzení, že sice snaha odeslat odpověď byla ale systém FS jaksi selhal? A k čemu, kdo na to uslyší? Jen z výpisů víme, že chyba ve var. symb. se u druhé strany objevuje poměrně často (zvláště u těch polostátních firem).
A co když bude šotek u FS a ta odešle výzvu na každý druhý doklad budete muset ke každému odpovědět ve lhůtě 5 dní a co když to bude v řádech stovek výzev týdně?
Zdražení podle počtu rizikových dokladů ve výši cca 20% bude většinou opodstatněné. A účtovat někoho za pár set s rizikem pokuty i v případě bezchybnosti? To už také asi nepůjde.