Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) upozorňuje, že kvůli změnám zákona o informačních systémech veřejné správy skončí od začátku roku 2012 provoz transakční části Portálu veřejné správy (PVS). Tu řada klientů používá pro elektronické podávání formulářů. Místo PVS však budou moci použít nový systém s názvem Veřejné rozhraní pro e-Podání (VREP), který naplno funguje už od března letošního roku.
Přes VREP lze posílat kromě eNeschopenek také:
Zaměstnavatelé:
- Evidenční listy důchodového pojištění – ELDP
- Oznámení o nástupu do zaměstnání – ONZ
- Přehled o výši pojistného – PVPOJ
- Příloha k žádosti – NEM-PRI
- Nahlášení nového kvalifikovaného certifikátu po jeho obnově – UserCert
- Potvrzení o studiu/teoretické a praktické přípravě – POS
OSVČ
- Přehled o příjmech a výdajích OSVČ – OSVC-PRE
Většina klientů však v současnosti stále využívá PVS (zhruba 70 %). Také ve VREPu musí klienti svá podání podepisovat elektronickým podpisem na bázi kvalifikovaného certifikátu. ČSSZ ujišťuje, že bude i do budoucna vystavovat na webu příslušné šablony pro vyplnění a program pro odeslání formuláře a příjem odpovědi s výsledkem zpracování.
Pokud podnikatel používá pro e-Podání vlastní software, měl by si zkontrolovat, zda podporuje komunikaci přes VREP. Klientům v tomto případě doporučujeme vyzkoušet a využívat kanál VREP již nyní a nenechat přesměrování až na vypnutí PVS,
doplnil Pavel Gejdoš, tiskový mluvčí ČSSZ. Čtěte více: Změny sociálního pojištění OSVČ v roce 2012