Na čípak poptávku je limit odpočtu až 1.5 milionu korun? Co je to za specifický užitkový vůz, že stojí 1,5 milionu korun? Zkusil jsem si schválně sestavit vůz v generátoru aut u Renaulta a nejvýš, kam jsem se dostal, bylo 740.000,- ... a to byl kabriolet, tedy rozhodně nic užitkového - materiál a techniky do toho nenarvu. Počítám, že u ostatních výrobců to bude podobné.
Luxuxsní auta jsou i dražší. Když už jsi byl u Renaultu tak co třeba Vel Satis II s cenou kolem 1.5 milionu ....
Spíš mne zarazilo, jak někdo přišel na ztrátu 7 miliard pro státní rozpočet. Můj odhad "průměrné" ceny auta je 500.000, to je asi 100.000 DPH. Pokud by všechny auta kupovali jen plátci DPH (a to tak určitě není, část jich kupují "domáctnosti") tak se nedostanu přez 1.5 miliardy...
To je zúžený pohled (chtěl jsem napsat "proletářský", ale odpustím si to :-). Vozidlo sloužící pro podnikání není jen dodávka. Je spousta lidí, kteří ke své profesi nepotřebují vozit kýble, ale potřebují reprezentovat.