Jestli vedete účetnictví, tak rozhodně nekupujte kvůli GDPR nový počítač, bude Vám stačit, co máte. V první řadě je třeba podívat se na to, jaké osobní údaje máte, ve Vašem případě půjde např. o informace o zaměstancích firem, které účtujete (pokud klientům děláte i mzdy pro zaměstnance), osobní údaje jsou i na fakturách, které Vaši klienti vystavují např. konečným odběratelům atd. Jinými slovy základem je dohledat osobní údaje a na základě čeho se k Vám dostaly. Tam se potom řeší, jestli musíte mít ke zpracování sohlas, nebo je zpracováváte např. v oprávněném zájmu, či na základě zákonné povinnosti atd. Ve vztahu klient-účetní jste zpracovatelem osobních údajů, toto byste měla mít s klienty smluvně ošetřeno vhodným dodatkem ke smlouvě. GDPR se špatně řeší obecně, kontaktujte někoho, kdo se GDPR zabývá, nejlépe z místa (např. já jsem z Pardubic), v případě účetních na volné noze nejde o nic složitého. K GDPR přistupujte, jako k účetnictví. Malá firma toho má k řešení málo, Ičař ještě méně, zatímco velká firma má účetní oddělení a drahý účetní software. Není třeba se GDPR bát, stejně, jako účetnictví, se to dá zvládnout bez zbytečných stresů a zbytečných nákladů.