Názory k článku Bič na české e-shopy, musejí vracet poštovné. V jakých případech?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 10. 2011 16:45

    anel (neregistrovaný)
    Opravdu rozhodnutí hodné Evropské unie. Pro malé e-shopy dokonce likvidační. Protože provozovatel e-shopu zaplatí poštovné /buď přepravní službě nebo poště/. Jemu tuto částku nikdo nevrátí. Nebo myslíte, že by e-shop mohl říct "zákazník zboží vrátil, tak já chci od vás vrátit peníze za poštovné."? Nehledě na to, že e-shop musí objednané zboží vyskladnit, vypsat doklad, vytisknout zabalit, odeslat. Tohle všechno jsou náklady, které e-shopu nikdo nenahradí, když zákazník oznámi, že zboží vrátí ve lhůtě 14 dnů. Navíc při opětovném naskladnění zase někdo musí zboží opět vrátit do prodeje. Další náklady. A ještě postřeh navíc. Lidi u nás jsou velmi vynalézaví a o jejich "vyčůranosti" kolují v okolních státech legendy. Z e-shopů si udělají bezplatnou půjčovnu čehokoliv. Je to stejné jako byste chtěli po kamenném obchodě proplatit cestu, když jste tam přišli nakoupit. E-shopy jsou znevýhodněné tím, že zákazník může zboží vrátit do 14 dnů, protože kupní smlouva byla uzavřena na dálku. Ale zákazník zase nakupuje za výhodnější cenu než v kamenném, tak se musí zohlednit i tato skutečnost.
  • 6. 10. 2011 21:05

    Jiří (neregistrovaný)
    "Ale zákazník zase nakupuje za výhodnější cenu než v kamenném, tak se musí zohlednit i tato skutečnost."

    A to je zaručeno kde? Lidi jsou možná vyčůraní, ale nakonec to možná povede k tomu, že to e-shopy zabalí a lidi začnou zase nakupovat u místních prodejců. Peníze tak třeba zůstanou ve městě, místo asi by se vyváděly firmě, zaregistrované třeba na Kypru, že.
  • 6. 10. 2011 21:13

    anel (neregistrovaný)
    Výhodnější cenu nabízí e-shopy proto, že nemají náklady s provozem kamenného obchodu - nájem, energie, prodavači atd. Stačí mít PC a sklad. A k druhé poznámce - je spousta malých internetových prodejců - třeba matky na MD, či jako druhé zaměstnání. To nejsou žádné firmy z Kypru, ale ti, co se snaží mít vlastní příjem a nebýt závislí na dávkách od státu. Tyhle to může ohrozit. Další věc - zahraniční firmy jako bon prix , hallens či jim podobní také nevrací sumu za poštovné, pokud jim vrátíte věc do 14 dnů od převzetí. A ty by měly vědět co se na půdě EU děje v jejich oboru.
  • 31. 10. 2011 0:32

    Jara (neregistrovaný)
    No ten kdo nikdy shop nedělal vůbec neví která bije.

    Marketing
    Shánět konkurence schopné zboží
    Vracečky
    Daňové přiznání
    Focení zboží
    Nahrávání na web
    Komunikace se zákazníky - vyloženě se něktří ptaj na debility.
    Storna neproplacených objednávek

    V neposlední řadě finanční negramotnost jedotlivců . Někdy se člověk diví ze , které třídy to vůbec vylezlo.
    atd, atd.

    Zkrátka celý den u PC, protože na další lidi buď není spoleh a nebo není na výplatu.

    Když to shrnu, tak je pomálu lepší kamenná prodejna. Kup si to, zaplať a vypadni milý vyčůraný zákazníku.
  • 22. 12. 2018 10:42

    Eva Č. (neregistrovaný)

    Já nemám firmu na Kypru, jsem registrovaný živnostník z Česka, vyrábím malé dekorace, mám svůj eshop, který funguje od roku 2014. Kdyby mi každý třetí zákazník vrátil zboží ve lhůtě 14 dnů, jak umožňuje zákon a já platila jak mám službu "poštovné" (pokud se tak stane, skutečně vracím celou částku, i když služba "poštovné" byla spotřebována), je to prostě zlodějina, ze kteé má radost akorát pošta nebo jiný dopravce. Ti svoje peníze dostanou vždycky, ale proč to mám platit já, nechápu, ani při svém vyšším vzdělání....

  • 6. 10. 2011 21:45

    kolemjdoucí (neregistrovaný)
    Souhlasím. Sám jsem možnosti vrátit zboží využil jednou u alza.cz a přišlo mi fér uhradit náklady na dopravu. Koneckonců já jsem si to vyžádal a já jsem se rozhodl odstoupit od smlouvy. Už tak jsem zboží rozbalil (blistr = zničení obalu) a tedy částečně snížil jeho hodnotu.
  • 11. 6. 2012 13:19

    Gabča (neregistrovaný)

    Je snad logické, když si zboží nemohu vyzkoušet nebo ohmatat, tak bych měla být chráněná aspon tou 14 denní lhůtou. Asi mi bude ho.vno platný, když si koupim šaty za 500 kč a v obchodě budou stát 700 kč, že je mám o dvěstě levnější, když je nebudu moct nosit. Každý výrobce má jiné číslování a 36 od jednoho nemusí být to samé jako u druhého. Moje poslední zkušenost: boty Adidas, nosím výhradně tuto značku, všechny vel. 5,5 a nakupuji přes Sportisimo. Nikdy žádný problém. Objednala jsem si vel. 5,5 v jiném obchodě a byly mi o 1,5 cm větší, vzala si je kamarádka, nechala jsem ji je bez poštovného, to činilo 125 Kč, zaplatila jsem další poštovné, celkem tedy už 250 Kč a objednala si o dvě čísla menší a jsou mi stále VELKÉ. Nosím boty číslo 38 a u těchto mi jsou 36 a půlky velké, tak je to moje chyba ? Mám do aleluja platit poštovné? Volala jsem do e-shopu, boty mi vymění, ale zaplatim dalších 125 kč, což neakceptuji, vrátím je tedy a budu požadovat poštovné zpět, když si myslí, že je to pro ně výhodnější, než ,aby mi boty bezplatně vyměnili. Koupím si je u jiného prodejce, tenhle přístup se mi nelíbí, na špatné číslování měli upozornit.

  • 6. 10. 2011 16:46

    anel (neregistrovaný)
    Opravdu rozhodnutí hodné Evropské unie. Pro malé e-shopy dokonce likvidační. Protože provozovatel e-shopu zaplatí poštovné /buď přepravní službě nebo poště/. Jemu tuto částku nikdo nevrátí. Nebo myslíte, že by e-shop mohl říct "zákazník zboží vrátil, tak já chci od vás vrátit peníze za poštovné."? Nehledě na to, že e-shop musí objednané zboží vyskladnit, vypsat doklad, vytisknout zabalit, odeslat. Tohle všechno jsou náklady, které e-shopu nikdo nenahradí, když zákazník oznámi, že zboží vrátí ve lhůtě 14 dnů. Navíc při opětovném naskladnění zase někdo musí zboží opět vrátit do prodeje. Další náklady. A ještě postřeh navíc. Lidi u nás jsou velmi vynalézaví a o jejich "vyčůranosti" kolují v okolních státech legendy. Z e-shopů si udělají bezplatnou půjčovnu čehokoliv. Je to stejné jako byste chtěli po kamenném obchodě proplatit cestu, když jste tam přišli nakoupit. E-shopy jsou znevýhodněné tím, že zákazník může zboží vrátit do 14 dnů, protože kupní smlouva byla uzavřena na dálku. Ale zákazník zase nakupuje za výhodnější cenu než v kamenném, tak se musí zohlednit i tato skutečnost.
  • 7. 10. 2011 9:33

    Martin (neregistrovaný)
    Z mého pohledu je to správné, a Ti co říkají, že je to nefér, ať se na to kouknou z pohledu zákazníka. Je to daň i za to, že si zákazník nemůže zboží "chytit" do rukou před nákupem. Samozřejmě se dá zneužít i toto, ale solidní e-shop těch vratek tolik nemá a jeho náklady na dopravu jsou podstatně nižší, než má pak zákazník. No a pokud nechcete vracet poštovné, dejte dopravu zdarma :) .
  • 7. 10. 2011 11:06

    Martin (neregistrovaný)
    Nevím, co a k čemu je mi aura, ale mám pravdu a umím počítat. Nepodstřeluju ceny a zákazník není má "kořist", ale můj partner. Celé je to pláč zlatokopů nad umělým problémem, který pramení ze zdejší kultury obchodu, nepoctivých eshopů i zákazníků. A za ta léta mám štěstí asi jen na ty poctivé.
  • 7. 10. 2011 12:54

    Martin P (neregistrovaný)
    Tento zákon absolutně nechápu, stále se mluví o okolik příjde zákazník, ale podte taky udělat příklad o kolik příjde prodejce, nejen peněz, ale i času.
    Tím, že se to teď zmedializovalo to bude jenom horší a známe Českou povahu, která se snaží šmelit co jde.
    Dám příklad na prodeji navigací.....zákazník si řekne zajedu si do Chorvatska, koupím si navigaci od prodejce jedu tam jen na 10dní, tak super...koupím nejdražší a nejlepší navigaci, samozřejmě se k ní budu chovat tak, aby nešlo poznat že byla používána a po dovolené ji vrátím. Příjde mi celá částka zpět takže ani o nic nepříjdu. Super..za to prodejce příjde o poštovné, a balné o čas se zabalováním, o čas vystavování a stornování faktury atp. To už nikdo neřeší. Tak ok dejme zákon, že se musí vracet i poštovné, ale zkratme zakonnou lhutu na 7dní at toho nikdo nezneužívá.
  • 7. 10. 2011 12:55

    Martin P (neregistrovaný)
    Tento zákon absolutně nechápu, stále se mluví o okolik příjde zákazník, ale podte taky udělat příklad o kolik příjde prodejce, nejen peněz, ale i času.
    Tím, že se to teď zmedializovalo to bude jenom horší a známe Českou povahu, která se snaží šmelit co jde.
    Dám příklad na prodeji navigací.....zákazník si řekne zajedu si do Chorvatska, koupím si navigaci od prodejce jedu tam jen na 10dní, tak super...koupím nejdražší a nejlepší navigaci, samozřejmě se k ní budu chovat tak, aby nešlo poznat že byla používána a po dovolené ji vrátím. Příjde mi celá částka zpět takže ani o nic nepříjdu. Super..za to prodejce příjde o poštovné, a balné o čas se zabalováním, o čas vystavování a stornování faktury atp. To už nikdo neřeší. Tak ok dejme zákon, že se musí vracet i poštovné, ale zkratme zakonnou lhutu na 7dní at toho nikdo nezneužívá.
  • 7. 10. 2011 13:26

    scz (neregistrovaný)
    u navigaci bych to nevidel jako problem - pripojenim na satelit/nutnosti registrace k provovozu map ma prodejce moznost ponizit vracenou castku o nezbytne naklady jak na praci, tak na prebaleni, reinstalace, cisteni apod. - v pripade navigaci muze byt opetovna reaktivace mapovych podkladu klidne i 50% ceny navigace, a to nepocitam, ze maly skrabance tam za tu cestu budou tak jako tak, a az tohle nejaky cechacek jednou udela a zjisti, tak si to pak rozmysli si jen navigaci pujcit...
  • 7. 10. 2011 18:47

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Bohužel známe českou povahu.

    Kdykoli jedu do civilizovaných zemí, jsem vždycky překvapen jak špatné služby v Česku máme.

    Jak málo si čeští podnikatelé váží zákazníka. A ještě je to v Česku často dražší a nekvalitnější.

    Objednával jsem v českých i zahraničních e-shopech nesčetněkrát. Nikdy jsem zboží z e-shopu nevrátil vyjma jednoho nákupu v Mironetu, kde jsem dostal jiné zboží než objednané (objednané české klávesnice přišly se slovenským popisky na klávesách).

    Nicméně prostě je vidět a cítit, že české služby – jak v e-shopech, tak v kamenných obchodech – dávají často zákazníkovi v menší či větší míře najevo, že je otrava.

    Všude na světě nějaké malé procento zákazníků něco zneužívá, ale jen v Česku si podnikatelé myslí, že kvůli tomu šmahem přiškrtí všechny zákazníky. A všechny zákazníky prohlásí za podvodníky a všem to dají důrazně najevo. To je zase česká podnikatelská povaha.
  • 8. 10. 2011 10:27

    anel (neregistrovaný)
    Ono je to dvousečné. V zahraničí třeba skoro vůbec zákazníci neobjednávají na dobírku. Platí dopředu převodem nebo z účtu na účet. A o zákaznících v Česku byly napsány romány. Navíc u nás máme zákony upraveny tak, že zákazník má právo na vše, obchodník na nic. Zákazník může ve lhůtě do 14 dnů oznámit, že chce zboží vrátit. Ale fyzicky zpět ho může poslat kdy chce - třeba za rok, za dva. I když zboží bude mít známku používání a obchodník si o ni poníží vracenou částku, tak zboží použité těžko prodá /pokud se specializuje na nové/, navíc ještě musí vrátit i cenu za původní poštovné. Takhle vracela mé známé jedna paní zakoupené letní šaty. Zakoupila je v červnu. Do 14 dnů oznámila, že je vrací a vrátila až na podzim se známkami opotřebení. Takže si prostě vypůjčila šaty na léto od e-shopu /ten jí strhl za opotřebení peníze, ale samozřejmě nemůže jejich plnou cenu/. Dostala zpět i cenu za původní poštovné a šaty měla přes léto za 3/4 ceny a příští rok to může udělat zase. Stejně šaty dvě léta po sobě nosit nebude, vyjdou z módy. A pak se prodej na internetu fak vyplatí......
  • 8. 10. 2011 17:17

    Martin (neregistrovaný)
    Co neřeší zákon přece upravují obchodní podmínky. A když zákazníkovi dám možnost vracet zboží bez postihu kdykoli nebo vůbec, tak se není čemu divit a stěžovat si mohu leda na sebe. Po tak dlouhé době by se smluvní pokutou za ty šaty nebylo třeba co vracet.
  • 9. 10. 2011 19:09

    anel (neregistrovaný)
    Bohužel, obchodní podmínky nesmí odporovat zákonu a v zákoně je stanoveno, že lhůta 14 dní platí pouze na oznámení, že zboží budu vracet. Ne na dobu, kdy zboží fyzicky vrátím. Pokud si tam dá obchodník lhůtu na vrácení sám, či ještě dá postih, dostane okamžitě pokutu od ČOI, že jeho obchodní podmínky odporují zákonu.
  • 9. 10. 2011 20:16

    Martin (neregistrovaný)
    Obchodník si samozřejmě může (a ve svém zájmu by měl) dát lhůtu, do které je zákazník povinen (po odstoupení od smlouvy) zboží vrátit a jak, případně určit postih, když se tak nestane. To by zboží dle vašeho výkladu jinak vracet a v řádnem stavu vůbec nemusel. Samozřejmě to se 14ti denním právem zákazníka na odstoupení od slmlouvy nemá nic společného. A dle mého názoru, obchodní podmínky mohou klidně odporovat zákonu, jen nebudou platné se všemi důsledky :-)
    Ostatně svého času zde byly uvedeny obchodní podmínky od sdružení APEK, třeba je tam i vhodné řešení.
  • 9. 10. 2011 20:19

    Martin (neregistrovaný)
    Obchodník si samozřejmě může (a ve svém zájmu by měl) dát lhůtu, do které je zákazník povinen (po odstoupení od smlouvy) zboží vrátit a jak, případně určit postih, když se tak nestane. To by zboží dle vašeho výkladu jinak vracet a v řádnem stavu vůbec nemusel. Samozřejmě to se 14ti denním právem zákazníka na odstoupení od slmlouvy nemá nic společného. A dle mého názoru, obchodní podmínky mohou klidně odporovat zákonu, jen nebudou platné se všemi důsledky :-)
    Ostatně svého času zde byly uvedeny obchodní podmínky od sdružení APEK, třeba je tam i vhodné řešení.
  • 8. 10. 2011 19:46

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Základní problém je lhaní většiny e-shopů ohledně dodací lhůty.

    V Česku neznám snad jediný e-shop, kde jsem nakupoval, který by vždy dodržoval deklarovanou lhůltu dodání. A to jsem nakupoval mnohokrát.

    Pokud bylo jasné, že zboží nedodají ve lhůtě, skoro všechny české e-shopy lhaly a namísto aby na rovinu napsali, že to bude později a to tehdy a tehdy – prostě nerovné jednání.

    Na druhé straně na většině zahraničních e-shopů bylo jasně napsáno kdy to dodají a v té lhůtě to přišlo až na malé výjimky.

    A to nemluvím o tom, že řada českých e-shopů má fakticky nulový popis zboží. I když zde je to tak půl na půl.

    ---

    Zákazníci jsou podvodníci jak v Česku tak jinde. Věřím že chuťovky jsou.

    ---

    Takže je to ironie, ale v zahraničí platím předem, ale v Česku bych to neudělal až na několik málo e-shopů a to ještě jen někdy.

    Zde je prostě balkánský přístup k zákazníkům, asijské lhaní v údajech e-shopu, a pak zákazníci prostě nic jiného, než dobírku neakceptují a hojně využívají možnost vrácení zboží.

    ---

    Já to píšu ne proto, že bych chtěl útočit na obchodníky, věřím, že občas mají tvrdý chlebíček, ale pro nevyváženost a nevyvážené deklarace obchodníků typu „Čecháček jako zákazník“. Protože je tu druhá strana „Čecháček jako obchodník“ i když já bych tak obchodníky ani zákazníky nenazval, protože obě strany jsou hodny cti.
  • 9. 10. 2011 13:27

    JDB (neregistrovaný)
    Příklad krásně ukazuje, jak za zákazníkovu blbost musí platit někdo jiný. Nebo naopak návod na to, jak si krátit dlouhou chvíli a bavit se na úkor někoho jiného. Bohužel i takoví lidé jsou mezi námi a snad každý zkušení vlastník eshopu se s nimi setkal.

    Všechno to degraduje zákazníkovu odpovědnost si pořádně pročíst co kupuje a zvážit proč to kupuje a jestli to vůbec potřebuje. Jestli si koupí něco, co vůbec nepotřebuje, tak ho zavřete do nějakého ústavu.

    Všechno to kolem vracení zboží považuju za příkladnou diskriminaci v obchodním prostředí, protože jiné, než elektronické obchody takovou povinnost nemají a ve většině případů toho "individua" (zákazník to není ani omylem) jen zneužívají. Pravidla by měla být stejná pro všechny, aby když úředník vymyslí nesmysl byl větší veřejný tlak na jejich zrušení, nebo nesli alespoň všichni stejná rizika a náklady. (Opět bohužel za chybu někoho jiného)

    Všichni neustále přemýlají ochranu před nepoctivými prodejci, ale doplácí na to jen ti poctiví obchodníci. A co nepoctivý zákazník? Jak chrání úřady před nimi poctivé obchodníky?
  • 9. 10. 2011 13:35

    jdb (neregistrovaný)
    Je to to samé, jako kdyby chtěl zákazník v kamenném obchodě proplatit jízdenku za tramvaj, když tu kosu by v kamenném železářství vracel.
  • 9. 10. 2011 14:40

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Což samozřejmě po kamenném obchodu chtít může, protože jediný důvod, kdy oprávněně si může vynutit vracení je reklamace. Při reklamaci je samozřejmě ze zákona nárok na vracení nákladnů na reklamaci, tedy i té jízdenky za tramvaj.
  • 9. 10. 2011 13:44

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Naopak. Půlka českých e-shopů má tak mizerné popisy zboží, že bez jasnovideckých propriet, křišťálové koule a pod. nezískáte potřebné informace.

    Až si „zkušení vlastníci e-shopu“ uvědomí, že řádné a detailní popisy zboží a nelhavé doby dodání jim ušetří velmi mnoho peněz – pak si vzápětí nafackují za lži kdy svou neschopnost řádně popsat zboží a řádně plnit dodací lhůty, které deklarují – protože poznají, že černý pešek je z větší strany na obchodníkově straně.

    Ačkoli jsem nikdy řádně a správně dodané zboží nevrátil, už mě nebaví jak obchodníci dávající mizerné služby svou neschopnost házejí na zákazníky. Stačí se posunout do zahraničních e-shopů a rozdíl je vidět a bije do očí.

    To je, milý pane, ta neviditelná ruka trhu.

    Když dáte zákazníkům mylné či nedostatečné informace, oni vám to hodí na hlavu. V zahraničí je naprosto běžný dostatečný popis zboží, o kterém se mi u „českých vlastníků e-shopu se svatozáří typu já nic to zákazník“ v zásadě nikdy nedostává. Běžné jsou i reakce zákazníků na zboží i e-shop a to včetně negativních, které e-shop uveřejňuje a umožňuje.

    Když se zákazník mylně rozhodne podle víceméně nulového popisu zboží, pak vám to samozřejmě hodí na hlavu a udělal bych to i já. A rád a vůbec bych se necítil provinile.

    České e-shopy počítají s tím, že si technické specifikace, popis a další zjistíte někde jinde a pak si to v daném e-shopu, který se vůbec nějakými informacemi pro zákazníky nebude obtěžovat, si to koupíte.

    O dodacích lhůtách a jejich čirém lhaní na českých e-shopech raději nic neříkám, mohl bych se rozzuřit.

    Jak se, milý pane, české e-shopy chovají k zákazníkům, tak se zákazníci chovají k e-shopům.

    A ano, vždy bude existoval malé procento obchodníků (spíš velké procento v Česku) a malé procento zákazníků, kteří budou dělat problémy. Nicméně české služby obchodníků, to je unikum a na zvracení.
  • 31. 10. 2011 11:24

    Jara (neregistrovaný)
    Chtělo by to tu pakáž co zákony tvoří zařadit do pracovního procesu. Berou nehorázný prachy, nudí se a tvoří na papír samý nesmysl. Pak se diví, že nezaměstnaní makaj načerno. No aby ne... Nikdo je nebuzeruje ohledně nějakých papírů, daně neplatí a jsou v klidu. V této republice s poctivostí jsi leda k smíchu.
  • 10. 10. 2011 9:54

    Zdenzda (neregistrovaný)
    Dobrý den, co je to za blbost ? Vracet za službu, kterou provedl dopravce a ne prodejce a provozovatel eshopu ?? Zákazník si zakoupí zboží na eshopu, tam má několik možností jak si zboží převzít, tzn. na pobočce, nebo si vybere jednoho z několika dopravců a nechá si zboží přivést až domů. Ovšem toto je služba, kterou provozují dopravci po celé ČR, pošta, PPL, DPD, .. atd. Pokud si zákazník tedy vybere, že chce využít této služby poskytované třetí stranou, pak je hloupost vracet peníze za službu, která byla využita !! Dopravce zboží doručil a zákazník tak službu vyčerpal, proč by tedy měl provozovatel eshopu vracet peníze za vyčerpanou službu třetí strany ??? Zvláště pak, když zákazník objedná zboží u kterého poštovné neplatí v rámci objemu objednávky ? Spousta eshopů má nastavený limit objednávky a pokud zákazník objedná nad tento limit, tak už tak platí poštovné eshop !!!
  • 10. 10. 2011 9:58

    b.v. (neregistrovaný)
    Zajímavý článek a jako vše, je to dvojsečné. Obchodník vs zákazník. Obojí má svoje práva a povinnosti. Nakupuji též občas v e- obchodech. V malých soukromých (matky na mateřské) i ve větších obchodech.
    Pokaždé jsem měla štěstí na velmi slušné jednání. Já myslím, že obchod stále dělají jen lidé – je to o komunikaci. Ráda nakupuji v malých e- shopech.
    V některých e - obchodech bych uvítala více informací o zboží či produktu. Bývají někdy dost stručné. Osobně mám dobrou zkušenost právě s malými obchody, kde mi vyšly vstříct i s těmi informacemi, nabídkou, slevou, způsobem platby a doručení apd.
    Asi je to o tom, na koho člověk narazí – jako zákazník , i jako obchodník.
  • 14. 10. 2011 10:35

    bez přezdívky
    Myslím si, že to zase není až takový náklad. Smrtící to bude pro e-shopy, které nenabízejí zrovna kvalitní produkty. Nebo pro e-shopy, u kterých nakupují sezóní zákazníci zboží pouze na 14-dnů.
  • 15. 1. 2012 19:34

    xxl (neregistrovaný)

    Tak s tou kosou jste tomu dali na pr....
    Takových zákazníků bych chtěl mít víc, když neví co chtějí a nakonec jejich rozmar zaplatí obchod. Chvála Bohu, že existují slušní zákazníci i slušné obchody. Obchodů ubývá, ale vyčůraných zákazníků přibývá. Díky vám.
    PS: Jsme v Čechám, tak si sem dejte český bezpečnostní kód. Nebo toho nejste schopní? Když už poučujete.....

  • 20. 1. 2012 13:07

    Diwi (neregistrovaný)

    Pozor na eshopy typu Hannah, kde výměna zboží je znovu zpoplatněna poštovným 120Kč, tzn že zaplatíte poštovné při prvním doručení a také při doručení vyměněného zboží. Nežádejte tedy o výměnu, ale rovnou o odstoupení od smlouvy, kdy dostanete zpátky také poštovné, zboží si pak můžete objednat znovu a jedno poštovné jste ušetřili!

  • 23. 7. 2012 9:44

    Miky (neregistrovaný)

    Opět pouze bič na jednu stranu. Proč musím platit 129,- Kč za dobírku někomu, kdo se rozhodl zboží vracet? Navíc mi ho poslal zpět za 25 Kč, jako dopis a obal je poničen? Já zaplatím 129,- Kč za dobírku plus obalový materiál, vystavení faktury, letím s tím na Poštu. Ať počítám jak počítám, jsem minimálně 200,- Kč v mínusu a kde je práce? Kde je čas? Kdyby to takto dělal každý, můžeme to zabalit! Je to nedemokratické a opravdu nekorektní vůči prodejci! Pro nekalé jednání jednoho e-shopu z tisíců to odnášíme všichni..., a náš stát? Ten si ze 7 dnů daných EU udělá rovnou dnů 14. Tady to je vážně kocourkov...!

  • 11. 1. 2013 19:07

    Alenka (neregistrovaný)

    Dobrý den, vedu eshop již 5-6 let, můj obrat je kolem 19 milionů,ano je to hodně,ale nevíte kolik je z toho zisk,já vám to povím 197488 za rok,spočítejte si moji mzdu,za to, že sedím od nevidím do nevidím u počítače,jak jsem tu již četla, vyřizuji hovory 11 hodin denně,emaily 14 hodin denně(mnohokrát dotazy nad kterými kroutím hlavou).Ptáte se proč tak malý zisk? Protože, jako koncový zákazníci máte slevu na eshopu na kotel až 39%, více než v prodejně nebo od firmy, která Vám jej prodá při instalaci za plnou cenu. Teď si představte, že každý 8 zákazník, který zboží vrátí, a nejde zde o poštovné za 120kč ale i dopravné za 800-900 průměrně/ dopravné přijdete, ale jen z toho důvodu, neeee že sis jej nemohl nikde prohlédnout, ale jen proto, že jsi jej objednal sám špatně, většina se přizná, někdo zatlouká, ale dle zákona - si při obratu 19 milionu, představte při vrácení poštovného v průměru 500kč zásilky jsou od 120 do 1800kč vás to zbankrotuje, co myslíte, že se stane, už nebudete mít na internetu 51% ale 10% protože to nikdo neutáhne finančně, aby vracel poštovné. Zamyslete se nad tím, jak chcete vést obchod tady v ČR, jestli jako za komunistů, kde to všichni měli bez slev, nebo s tím, jaké slevy na co jsou dnes-at jde o jakýkoliv obor, a je jen Vaše volba, pokud víte co přesně potřebujete, to si objednáte, a nedělat vyčůránky, pak se Vám to nevyplatí a bude hold kupovat za to co nebyl internet.

  • 17. 7. 2014 15:20

    Krückenbrecher (neregistrovaný)

    Zisk by mel byt alespon 10% z obratu, tj 2 mega, ne 200 tisic, jak mate vy, tj jenom 1%. Mate moc nizke marze a vysoke naklady na nabyti danych trzeb, to to proplaceni postovnyho pekne zaboli.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).