Vlákno názorů k článku Bič na české e-shopy, musejí vracet poštovné. V jakých případech? od anel - Opravdu rozhodnutí hodné Evropské unie. Pro malé...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 10. 2011 16:45

    anel (neregistrovaný)
    Opravdu rozhodnutí hodné Evropské unie. Pro malé e-shopy dokonce likvidační. Protože provozovatel e-shopu zaplatí poštovné /buď přepravní službě nebo poště/. Jemu tuto částku nikdo nevrátí. Nebo myslíte, že by e-shop mohl říct "zákazník zboží vrátil, tak já chci od vás vrátit peníze za poštovné."? Nehledě na to, že e-shop musí objednané zboží vyskladnit, vypsat doklad, vytisknout zabalit, odeslat. Tohle všechno jsou náklady, které e-shopu nikdo nenahradí, když zákazník oznámi, že zboží vrátí ve lhůtě 14 dnů. Navíc při opětovném naskladnění zase někdo musí zboží opět vrátit do prodeje. Další náklady. A ještě postřeh navíc. Lidi u nás jsou velmi vynalézaví a o jejich "vyčůranosti" kolují v okolních státech legendy. Z e-shopů si udělají bezplatnou půjčovnu čehokoliv. Je to stejné jako byste chtěli po kamenném obchodě proplatit cestu, když jste tam přišli nakoupit. E-shopy jsou znevýhodněné tím, že zákazník může zboží vrátit do 14 dnů, protože kupní smlouva byla uzavřena na dálku. Ale zákazník zase nakupuje za výhodnější cenu než v kamenném, tak se musí zohlednit i tato skutečnost.
  • 6. 10. 2011 21:05

    Jiří (neregistrovaný)
    "Ale zákazník zase nakupuje za výhodnější cenu než v kamenném, tak se musí zohlednit i tato skutečnost."

    A to je zaručeno kde? Lidi jsou možná vyčůraní, ale nakonec to možná povede k tomu, že to e-shopy zabalí a lidi začnou zase nakupovat u místních prodejců. Peníze tak třeba zůstanou ve městě, místo asi by se vyváděly firmě, zaregistrované třeba na Kypru, že.
  • 6. 10. 2011 21:13

    anel (neregistrovaný)
    Výhodnější cenu nabízí e-shopy proto, že nemají náklady s provozem kamenného obchodu - nájem, energie, prodavači atd. Stačí mít PC a sklad. A k druhé poznámce - je spousta malých internetových prodejců - třeba matky na MD, či jako druhé zaměstnání. To nejsou žádné firmy z Kypru, ale ti, co se snaží mít vlastní příjem a nebýt závislí na dávkách od státu. Tyhle to může ohrozit. Další věc - zahraniční firmy jako bon prix , hallens či jim podobní také nevrací sumu za poštovné, pokud jim vrátíte věc do 14 dnů od převzetí. A ty by měly vědět co se na půdě EU děje v jejich oboru.
  • 31. 10. 2011 0:32

    Jara (neregistrovaný)
    No ten kdo nikdy shop nedělal vůbec neví která bije.

    Marketing
    Shánět konkurence schopné zboží
    Vracečky
    Daňové přiznání
    Focení zboží
    Nahrávání na web
    Komunikace se zákazníky - vyloženě se něktří ptaj na debility.
    Storna neproplacených objednávek

    V neposlední řadě finanční negramotnost jedotlivců . Někdy se člověk diví ze , které třídy to vůbec vylezlo.
    atd, atd.

    Zkrátka celý den u PC, protože na další lidi buď není spoleh a nebo není na výplatu.

    Když to shrnu, tak je pomálu lepší kamenná prodejna. Kup si to, zaplať a vypadni milý vyčůraný zákazníku.
  • 22. 12. 2018 10:42

    Eva Č. (neregistrovaný)

    Já nemám firmu na Kypru, jsem registrovaný živnostník z Česka, vyrábím malé dekorace, mám svůj eshop, který funguje od roku 2014. Kdyby mi každý třetí zákazník vrátil zboží ve lhůtě 14 dnů, jak umožňuje zákon a já platila jak mám službu "poštovné" (pokud se tak stane, skutečně vracím celou částku, i když služba "poštovné" byla spotřebována), je to prostě zlodějina, ze kteé má radost akorát pošta nebo jiný dopravce. Ti svoje peníze dostanou vždycky, ale proč to mám platit já, nechápu, ani při svém vyšším vzdělání....

  • 6. 10. 2011 21:45

    kolemjdoucí (neregistrovaný)
    Souhlasím. Sám jsem možnosti vrátit zboží využil jednou u alza.cz a přišlo mi fér uhradit náklady na dopravu. Koneckonců já jsem si to vyžádal a já jsem se rozhodl odstoupit od smlouvy. Už tak jsem zboží rozbalil (blistr = zničení obalu) a tedy částečně snížil jeho hodnotu.
  • 11. 6. 2012 13:19

    Gabča (neregistrovaný)

    Je snad logické, když si zboží nemohu vyzkoušet nebo ohmatat, tak bych měla být chráněná aspon tou 14 denní lhůtou. Asi mi bude ho.vno platný, když si koupim šaty za 500 kč a v obchodě budou stát 700 kč, že je mám o dvěstě levnější, když je nebudu moct nosit. Každý výrobce má jiné číslování a 36 od jednoho nemusí být to samé jako u druhého. Moje poslední zkušenost: boty Adidas, nosím výhradně tuto značku, všechny vel. 5,5 a nakupuji přes Sportisimo. Nikdy žádný problém. Objednala jsem si vel. 5,5 v jiném obchodě a byly mi o 1,5 cm větší, vzala si je kamarádka, nechala jsem ji je bez poštovného, to činilo 125 Kč, zaplatila jsem další poštovné, celkem tedy už 250 Kč a objednala si o dvě čísla menší a jsou mi stále VELKÉ. Nosím boty číslo 38 a u těchto mi jsou 36 a půlky velké, tak je to moje chyba ? Mám do aleluja platit poštovné? Volala jsem do e-shopu, boty mi vymění, ale zaplatim dalších 125 kč, což neakceptuji, vrátím je tedy a budu požadovat poštovné zpět, když si myslí, že je to pro ně výhodnější, než ,aby mi boty bezplatně vyměnili. Koupím si je u jiného prodejce, tenhle přístup se mi nelíbí, na špatné číslování měli upozornit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).