O offline režim musíte požádat
V žádosti poplatník uvede: údaje o provozovnách, v nichž přijímá evidované tržby, které nebyly správci daně dosud v souvislosti s plněním povinností podle tohoto zákona oznámeny.
Napadá někoho, jak to bude v praxi?
Jakýkoliv malý řemeslník, co něco vyrábí a jezdí na trhy (šperky, dřevěné výrobky, produkty z kůže atd). Ročně jede na celkem 100 trhů, posvícení, poutí, jarmarků, festivalů apod.
To nahlásí správci dani 100 různých lokalit? Navíc drtivá většina těchto akcí má pravidla pro účast a není tedy vůbec jasné, že Vás tam vezmou.
Další rok bude mít polovinu akcí jiných a znovu půjde na úřad bude nahlašovat 50 nových lokalit?
Dobrý den,
díky za dotaz. Podle metodiky finanční správy je to nyní u EET takto: "Poskytuje-li poplatník služby u zákazníka (např. malířské služby u zákazníka) a nemá-li provozovnu ve smyslu živnostenského zákona (provozovnou se pro účely živnostenského zákona rozumí prostor,v němž je živnost provozována), zaeviduje poplatník v aplikaci EET provozovnu na adrese sídla podnikatele. Pro podnikatele -právnickou i fyzickou osobu je pak definice sídla uvedena v § 429 občanského zákoníku. Sídlo podnikatele se dle uvedeného ustanovení určí adresou zapsanou ve veřejném rejstříku. Nezapisuje-li se fyzická osoba jako podnikatel do veřejného rejstříku, je jeho sídlem místo, kde má hlavní obchodní závod, popřípadě kde má bydliště (viz §80 občanského zákoníku)."
Dá se předpokládat, že i v případě offline evidence to bude stejné, tedy postačí uvést bydliště a že poskytuje služby u zákazníka. Ale je třeba počkat, až vše finanční správa ještě upřesní.
DM
Dobrý den, pane Morávku, zkuste, prosím, při studiu materiálů z finanční správy pro další osvětový článek ještě odhalit, kterak to bude s rozlišením provozovny, když drobný řemeslník má dílnu mimo trvalé bydiště či kamenný obchod (spíš asi prodejní galerii, ale to je slovíčkaření) a k tomu jezdí na trhy. Pokud eviduje na dvou zařízeních, je to jasné. Dvě (a více) provozoven na jedno jméno není problém. Ale většina z nás bude i v tomto případě evidovat na tom samém "udělátku". Protože sám sobě si a fyzicky se naklonovat a být na dvou místech jaksi nejde.
Děkuji
tkadlena OW
Když jsem k eet vloni dobrovolně přihlašovala, uvedla jsem na FÚ adresu domů a provozovnu mobilní. Referentka říkala, že toto (mobilní provozovna) se týká jak prodejních aut, tak klasických stánků a je jedno, zda jej vlastním nebo si ho od pořadatele pronajímám. V hlavičce EET účtenky mám jen to povinné - jméno, adresa, IČO a přidělené číslo provozovny.
Zdá se mi, že zákonodárci vůbec neuvažovali o variantě, že má někdo řádově desítky faktur ROČNĚ a z toho v hotovosti jednotky. Když bych chtěl offline evidenci a neměl za tři měsíce ani jeden hotovostní příjem?
A můžu vůbec žádat o offline evidenci, nejsem-li plátce DPH, příjmy mám přes 600 tisíc ale hotovostní v jednotkách tisíců za rok?
Beztak bude jednodušší hotovost prostě nebrat, za to papírování to nestojí.